כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מותר למכור סנדוויץ' בשבת? השופט לא רצה להתערב

קבוצת הספורט 'מאטס' לא מאפשרת להפעיל בשבתות מכונות לממכר מזון כשר • בעל החברה היהודי כועס: "מדובר באינטרסים פסולים" • השופט: "אין לי סמכות להתערב בעניין הלכתי"

"החברה השקיעה הון עתק בכשרות". צילום אילוסטרציה
"החברה השקיעה הון עתק בכשרות". צילום אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

סוגיה בלתי שגרתית הונחה ביום שישי על שולחנו של השופט הפדראלי ג'ק וינשטיין בארה"ב.

הסוגיה דנה בשאלה האם מותר ליהודי, בעל מכונה אוטומטית לממכר נקניקיות כשרות וסנדוויצ’ים, להפעיל את המכונה בשבת. המדובר במכונה אוטומטית הממוקמת במגרש ה'סיטי פילד' בניו-יורק, שם ייערך בשבת הקרובה אחד ממשחקי הבית של ה'מאטס'.

חברת 'כושר פורטס אינק', אשר חתומה עם בעלי המגרש על הפעלת המכונה לעשר שנים, בכל זמני המשחק, טענה כי דווקא הנהלת 'מאטס' הלא יהודית אסרה עליהם למכור בשבת, וכי מדובר באינטרסים פסולים.

ליאו קליין, עורך-דינה של החברה למכונות אוטומטיות לממכר מזון, האשים ביום שישי את השופט בחד-צדדיות בטענה כי ראה את השופט חובש כובע של 'המאטס' בהפסקה.

השופט ג'ק וינשטיין הורה לצדדים להתפשר או להביא את הסוגיה בפני אישיות הלכתית, בטענה: "אין לי סמכות להתערב בעניין הלכתי".

ליאו קליין אמר בשם מרשו ג'ונתן כץ, כי אי הפעלת המכונה מערב שבת עד מוצאי שבת תגרום הפסד של מיליון דולר לחברה של מרשו: "מרשי לא רואה כל סיבה הלכתית להפסיק את המכונה בשבת, מה גם שהחברה השקיעה הון עתק כדי לקבל הכשר של גלאט כשר".

בינתיים החליטה הנהלת ה'מאטס' שלא לאפשר למכונה לפעול בשבת.

יצויין, כי המכונה מופעלת באמצעות כרטיס אשראי או שטרות כסף. המזון הנמכר במכונה עומד תחת כשרות ה'סטאר קיי', בראשה עומד הרב היינמן מבולטימור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}