כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

למה לא הגיע הרב ליזרזון לכינוס? • מיוחד

המאבק ב'חינוך העצמאי' לא דועך • למה דיווחו 'המבשר' ו'יתד' בצורה שונה על הכינוס? • למה נעדר הרב ליזרזון מהישיבה הראשונה • וגם: תמונות מהישיבה החגיגית

מגיעים לאסיפה הראשונה של העמותה החדשה של החינוך העצמאי. צילום: יוסי פורמנסקי
מגיעים לאסיפה הראשונה של העמותה החדשה של החינוך העצמאי. צילום: יוסי פורמנסקי



חברי העמותה החדשה, המרכיבים את הנהלת 'החינוך העצמאי', התכנסו ביום חמישי האחרון בשעה 18:00 בערב בבית החינוך העצמאי ברחוב אדוניהו הכהן, לישיבה ראשונה, שנערכה בעיקר עבור התמונה וההכרזה, כי קם גוף חדש שיתפעל מהיום והלאה את המוסד המשפיע ביותר במגזר החרדי.

מי שבחר להתעלם מהאירוע היה, כצפוי, עיתון 'המודיע'. כפי שדווח באתר 'בחדרי חרדים', הסיעה המרכזית באגודת ישראל החליטה להחרים את הישיבה החגיגית, וביטאון הסיעה יישר קו עם ההחלטה, ולא דיווח, אפילו ברמז, כי חלו אי אלו תמורות במוסד שהיה מזוהה עם החסידות שנים ארוכות.

לעומת 'המודיע', ב'יתד נאמן' וב'המבשר' דיווחו בהרחבה על האירוע. עיתון 'יתד נאמן' נהג באיפוק מסויים, ובכותרת מינורית יחסית, דיווח ביום ו' האחרון כי 'חברי הוועדה החינוכית' (?) התכנסו בבית החינוך העצמאי. בידיעה ב'יתד' הופיעו שמות חברי העמותה החדשה, כשלידיעה לא מצורפת אפילו תמונה מהמעמד המרומם.

עיתון 'המבשר', לעומתו, התקשה להתאפק, ובידיעה שהתפרסמה הבוקר (א'), על פני שלושת רבעי העמוד, הובא הפרוטוקול המלא מהישיבה החגיגית.

ההבדל בצורת הדיווח נובע מתחושת הניצחון או שמא האופוריה שמלווה את עסקני סיעת 'שלומי אמונים' לנוכח הנוק-אאוט שהנחיתו על חבריהם מ'הסיעה המרכזית'.

ב'המבשר' גם דאגו לציין שחברי העמותה החדשה התכנסו, להבדיל מ'יתד' שכינה את החברים החדשים כחברי הוועדה החינוכית. הפלג הליטאי לא שש לאידם של הגוראים, והניסוחים העדינים מוכיחים זאת כאלף עדים.

הרב ליזרזון חוגג בחתונה

אלא שמי שקרא בעיון את הכתבה ב'המבשר', לא יכל שלא להבחין בשורה שהובלעה בידיעה החגיגית. בעיתון דיווח, כי יו"ר 'החינוך העצמאי' - הרב ליזרזון, שלא השתתף בישיבה, שלח את התנצלותו והודיע כי לא יוכל להשתתף בשל שמחה משפחתית.

לאלו מבין הגולשים שלא עוקבים אחר ההזמנות התלויות על המקרר בבית משפחת ליזרזון נספר, כי באותו היום התקיימה חתונת אחיינו של הרב ליזרזון. לאלו המעוניינים לשגר ברכת מזל טוב נספר, כי מדובר באחיין מצד אשתו. גם אנחנו מצטרפים לברכות המזל-טוב למחותנים המאושרים.

ולמה רץ עיתון 'המבשר' לספר על השמחות המשפחתיות של הרב ליזרזון? שאלה מצוינת.

כפי שהקדמנו, הסיעה המרכזית החרימה את האירוע, והודיעה כי אינה מכירה בגוף המתכנס. ומה יעשה הרב ליזרזון, חסיד גור נאמן, המשמש כיו"ר החינוך העצמאי? זימן לו הקב"ה את שמחת אחיינו, ובצידה תירוץ הולם, המאפשר לו להתחמק באלגנטיות מהישיבה ומתוצאותיה.

קשה להאמין שאי-מי מבין קוראי 'המבשר' מאמין כי הרב ליזרזון הרואה ב'חינוך העצמאי' את מפעל חייו, יוותר על הישיבה הראשונה של העמותה החדשה בשל שמחה משפחתית. אם יורשה לנו להעריך, הרי שאם הגוף החדש היה קם בהסכמת הסיעה המרכזית, הרי שהרב ליזרזון היה משתתף בו גם ביום חתונת עצמו, קל וחומר בחתונת אחיינו. מצד אשתו.

'דגל התורה' מחבקת

ומה יעשה הרב ליזרזון על רקע המשבר המתעצם?

אין כל ספק כי בימים אלו נמצא היו"ר בין הפטיש לסדן.

מצד אחד הוא אינו יכול או שמא אינו מסוגל לעזוב, על רקע המשבר, את החינוך העצמאי, בו הוא מכהן כבר 32 שנה. מצד שני, החסידות אליה הוא משתייך מחרימה את המוסד. מה עושים? מוצאים חתונות של אחיינים ומצפים לישועת ה'.

אין זה סוד כי הרב ליזרזון הקריב לא מעט בכדי לרצות את הסיעה המרכזית. לפני כשנה נאלץ להגיש עתירה נגד הקמת העמותה. העתירה עיכבה את הקמת העמותה בשמונה חודשים, ובתמורה הודיע רשם העמותות למשרד האוצר, כי אין להעביר לרב ליזרזון משכורת, עד שימשוך עתירתו. הרשם טען: לא יכול להיות מצב שמשהו פועל כנגד מטרות העמותה, ובמקביל יקבל משכורת.

לפני מספר חודשים, בעקבות פרשיית עמנואל, הסיר הרב ליזרזון את עתירתו, וחזר לקבל משכורת. באופן פרדוכסלי, מי שדאג להחזרת משכורתו היה הח"כ הליטאי, משה גפני.

לאחר שההסיר את העתירה, וסיכוייו להיכנס כחבר בעמותה החדשה - אפסו, הודיעו לו החברים מ'דגל התורה' כי אין להם כל התנגדות שימשיך לכהן כיו"ר החינוך העצמאי. תפקיד היו"ר, מלבד המשכורת המכובדת, טומן בחובו גם את השליטה על המתרחש במוסד. נכון להיום, כל צ'ק שיוצא מהעמותה נחתם על ידי הרב בוימל והרב ליזרזון.

קשה להעריך האם המצב הזה יימשך, אך מעניין יהיה לעקוב אחר פעילותו של ליזרזון, לנוכח החרמת הסיעה המרכזית מחד, וחיבוק דגל התורה מאידך.

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}