כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פשרה נוסח ברדיטשוב • הסתיימה הסאגה בביתר

מאבקם של מתפללי בית כנסת 'ברדיטשוב' בביתר עלית נגד ראש העיר, שהתפתח בעקבות לקיחת הקראוון ששימש את המתפללים - הסתיים • מה נכתב בהבהרת המתפללים?

פשרה נוסח ברדיטשוב • הסתיימה הסאגה בביתר

בשבועות האחרונים סערה העיר ביתר.

פינוי קראוון ששימש בשנים האחרונות את קהילת ברדיטשוב, הביא להתלהטות הרוחות בעיר, ולאחר זמן של שקט תעשייתי בעיר התורה בהרי יהודה, חזרו הפשקווילים למלאות את רחובות השכונות המוריקים.

אלא שהמאבק שלא הספיק להתרומם די צורכו נגדע באיבו. בערב שבת פרסמה קהילת ברדיטשוב מודעת התנצלות לראש העיר, מאיר רובינשטיין, על המאבק שהתנהל נגדו.

"אנו מבקשים להבהיר בזאת", כתב רב הקהילה, הרב צבי חלמיש וגבאי בית הכנסת, הרב שרשבסקי. "כי כל דין ודברים שיש לנו בנוגע לפינוי בית הכנסת הנו בין קהילתנו ואנשי מוסדות חסידי סדיגורא בלבד.

"אנו מצהירים כי אין לנו כל טענות נגד ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין וגורמי העירייה. ואם היו שקשרו חלילה אותו ו/או את העירייה לעניין הרי אנו מתנצלים ואין זאת אלא מתוך סערת הרגשות שפקדה ובצדק את קהילתנו.

כזכור, המאבק החל לאחר שחסידות סאדיגורה שרכשה את הקראוון החליטה להעביר אותו לצרכי הקהילה במודיעין עילית, לאחר שלקברניטי החסידות התברר כי הקראוון אינו משמש את החסידים המתגוררים בבית עלית, זאת בשל העובדה שחסידי סאדיגורה כמעט ואינם מתגוררים בעיר.

קהילת ברדיטשוב שהשתמשה בקראוון, יצאה למאבק כנגד ראש העיר, שהיה שותף לטענתם, להחזרת הקראוון לחסידות סדיגורא. במקום הוקם אוהל זמני, ששימש גם כמטה מאבק, והחסידים ערכו בו פעילויות רבות שמשכו רבים מתושבי האזור.

בשבוע האחרון הגיעו המתפללים להסדר עם העירייה, מה שהויבל לפרסום מודעת ההתנצלות. בסיום מודעת ההבהרה כותבים קהילת ברדיטשוב: "כיום ברצוננו לנהל מגעים עם עיריית ביתר עילית והעומד בראשה שבוודאי ישמח לסייע לקהילתנו בהקמת בית המדרש מחדש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}