כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

סן פרנסיסקו נגד ברית מילה • סערה בקהילה היהודית (והמוסלמית)

אחרי יוזמת השחיטה באירופה, מגיע מאבק חדש: אזרח מסן פרנסיסקו הצליח לאחד יהודים ומוסלמים למאבק משותף • הוא החתים עד היום 3,500 אזרחים נגד הברית ואם יחתים מספר דומה, העניין יעלה להצבעה אזרחית • בקהילה היהודית זועמים: "אין לנו כוונה להפסיק את הבריתות בכל מקרה"

ההפגנה נגד ברית המילה בסן פרנסיסקו. צילום: פרנק חן
ההפגנה נגד ברית המילה בסן פרנסיסקו. צילום: פרנק חן

אחרי יוזמת השחיטה באירופה, מגיע המאבק נגד ברית המילה: לויד סקופילד, אזרח מסן פרנסיסקו הצליח לאחד יהודים ומוסלמים למאבק משותף.

סקופילד החליט בתקופה האחרונה לצאת למסע כנגד ברית המילה, הוא דורש כי ייאסר חיתוך העורלה לילדים מתחת לגיל 18.

בשבועות האחרונים אסף האיש 3,500 חתימות, נגד מה שהוא מגדיר "הטלת מום הפוגע בחסרי ישע". אם הוא יצליח לאסוף כמות חתימות דומה עד סוף חודש אפריל, ההצעה תועלה לראשונה להצבעת התושבים בסוף השנה. "מדובר בעניין של זכויות אדם", אמר היוזם.

סקופילד דורש להטיל קנס של אלף דולר על כל מי שיפר את החוק, יהודים ומוסלמים כאחד, והוא מצליח לאחד למאבקו גם רופאים ומרדימים לא מעטים.

"הורים רבים לא מבינים את ההשלכות ולא חושבים עליהן", הוא אומר, "לברית מילה יש 18 סיבוכים אפשריים לרבות מוות. אם מישהו רוצה לבצע ברית מילה לעצמו, הוא צריך להיות בוגר שיודע את ההשלכות של החלטתו. אין כאן עניין של דת".

בניגוד לאירופה, בארצות הברית יש נוצרים רבים המלים את ילדיהם בתהליך רפואי מזורז, משום שהדבר נתפס כבריא יותר. בשנות ה-40 וה-50 הגיע שיעור הנימולים בארה"ב לכמעט 80 אחוז. אולם כיום עומד מספרם על שליש, לאחר שבמדינות רבות הפסיקו חברות הביטוח להשתתף בעלויות.

הקהילה היהודית בסן פרנסיסקו הביעה זעם רב נגד היוזמה. "אפשר להתווכח עם כל אחד מהטיעונים שמשמיעים מתנגדי ברית המילה. ולגבי הטענה של פגיעה בחסר ישע: ברגע שיהודי מחליט למול את התינוק הקטן שלו, הוא מגלה דעתו בזה שהיה נוח גם לו, כאשר אביו מל אותו. זו אחת המצוות הבסיסיות ביותר של העם היהודי, שאיננו מתכוונים בשום אופן להפסיקה", אמר אחד מבכירי הקהילה היהודית לעיתונות המקומית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}