כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

למען המתים: רוסיה חנכה חלקת קברים חדשה

מצוקת הקברים במוסקבה - בירת רוסיה, הביאה את ה'חברא קדישא' המקומית לרכוש שטח גדול שהוכשר במעמד מרגש לשמש כמתחם קבורה עבור יהודי העיר • סיקור

למען המתים: רוסיה חנכה חלקת קברים חדשה

מצוקת הקברים בבתי הקברות היהודיים ברוסיה, הולכת ומחריפה. בתקופה האחרונה הפך המצב לקטסטרופאלי. עשרות יהודים שנפטרו באזור מוסקבה, לא מצאו מנוחה, ונאלצו להיגרר לבתי קברות רחוקים שהקשו על בני המשפחה ועל הקבורה.

החברא קדישא בבית החיים – 'מאלכווקה' שבפרברי מוסקבה - בירת רוסיה, הכשירה שטח גדול לקבורה יהודית, שיהווה המשך לבית החיים היהודי העומד מדורי דורות במקום.

השירות הניתן על ידי החברא קדישא, הוא חינם אין כסף. מרגע הפטירה, מלווה נציג החברא קדישא את בני המשפחה, תוך שהוא מעניק תשומת לב וכבוד לבני המשפחה האבלים. התשלום היחידי הוא עבור הקרקע שמשמשת לקבורה. הקהילה הקימה קרן מיוחדת שנועדה לממן את חלקות הקברים לגלמודים ומעוטי יכולת.

החלקה החדשה נחנכה בטקס מרגש בראשות רב החברה קדישא בת"א וזק"א ומגדולי הרבנים והמומחים בענייני קבורה, הרב יעקב רוז'ה, ובהשתתפות החברים בחברה קדישא ורבה של מלאכאווקא ושליח חב"ד במקום הרב משה תמרין.

במהלך הטקס, נאמרו התפילות ופרקי התהלים כנהוג ובסיומו נפנו כל המשתתפים לביתו הקרוב של הרב תמרין, שם סיימו את הצום, שתו 'לחיים' ודברי תורה ואיחלו שהמקום לא יבוא כלל לשימוש ויקויים במהרה היעוד והקימו ורננו שוכני עפר, בגאולה השלמה במהרה בימינו
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}