י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

אור ירוק במסע הסברה חדש: אל תתנו למהירות לסחרר אתכם

פעילי אור ירוק יפרסו במהלך הימים הקרובים ב-75 מוקדים ברחבי הארץ ויחלקו חומרי הסברה הכוללים עובדות על נהיגה במהירות מופרזת

אור ירוק במסע הסברה חדש: אל תתנו למהירות לסחרר אתכם

אור ירוק, העמותה לשינוי תרבות הנהיגה בישראל, יוצאת במסע הסברה חדש, הפעם על נסיעה במהירות מופרזת. החל מהיום, יום חמישי, ובמשך הימים הקרובים, יפרסו פעילי אור ירוק ב-75 מוקדים ברחבי הארץ שילוט ויחלקו חומרי הסברה לנהגים השונים. בנוסף לכך, בעשרה ישובים תתבצע בדיקה לניטור מהירות בכניסה ובצירי תנועה מרכזיים: פתח תקווה, קרית אתא, חיפה, טבריה, אבן יהודה, שפרעם, ראשון לציון, כפר יונה, פרדס חנה-כרכור ודבורייה. פעילות הניטור מתבצעת על מנת לשמש אמצעי הסברה לנהגים, ואמצעי להפניית תשומת ליבם של מקבלי ההחלטות לנושא.

בחומר ההסברה, תחת הכותרת "אל תתנו למהירות לסחרר אתכם" יצויינו מספר עובדות בנוגע למהירות מופרזת: מהירות מופרזת היא מהירות הגבוהה מהמהירות המתאימה לתנאי הדרך וגבוהה מהמהירות המותרת בחוק, המהירות מופרזת מגבירה את ההסתברות להתרחשות תאונת דרכים, מעלה את מרחק העצירה הנדרש, מגבירה את חומרת הפגיעה במקרה של תאונה ועוד.

עוד מצויין בחומר ההסברה כי הסיכוי של הולך רגל למות או להיפצע קשה בתאונה גדל ככל שמהירות הנסיעה של הנהג הפוגע גדלה והעובדה שכ-90% מהולכי הרגל ישרדו פגיעה מרכב נוסע במהירות המותרת בדרך עירונית (עד 30 קמ"ש).



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}