כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עוד טעות בקבורה • התביעה: להוציא גופה מהקבר

שבועיים לאחר שחברא קדישא בי-ם החליפה בין נפטרים, תובעת תושבת קרית מלאכי את החברא קדישא בעירה • הטענה: נפטר נקבר בחלקה שנקנתה על ידה בסמוך לבעלה

עוד טעות בקבורה • התביעה: להוציא גופה מהקבר
בית עלמין צילום: ארכיון בחדרי

בית המשפט יצטרך להכריע בשבועות הקרובים, במקרה יוצא דופן.

ימנה שושן, תושבת קרית מלאכי, הגישה בימים האחרונים תביעה משפטית לבית המשפט השלום באשדוד בו היא דורשת לפנות את חלקת הקבר הסמוכה לבעלה. בחלקה שנרכשה על ידי ימנה במיטב כספה, נקברה בטעות גופה אחרת, וימני תובעת לפנותה ולקבל כספי פיצויים בסך 50 אלף שקל על עוגמת הנפש שנגרמה לה.

את חלקת הקבר קנתה ימנה לפני 11 שנים ב - 4000 ₪. בקיץ האחרון כאשר עלתה ימנה להתפלל על קבר בעלה, גילתה למרבה ההפתעה כי בחלקת הקבר שלה טמונה גופה.

עו"ד שירלי שיף טוענת כי למרות האיסורים ההלכתיים במקרים מסוימים, כאן מדובר במקרה שחייבים לפנות את הגופה, משום שהאישה נקברה בחלקה שנרכשה על ידי אדם אחר וכלל לא קיבלה הסכמה לכך. "זאת פגיעה בחוק יסוד: כבוד אדם וחירותו שקובע בין היתר: "אין פוגעים בקניינו של אדם", אומרת העורכת דין.

במכתב ששלחה למועצה הדתית ומתפרסם היום ב'הארץ' כתבה: "אין לך מושג מה ה'טעות' - ואנו יודעים שלא היתה זו טעות - הנוראה הזו גרמה לי ולבני המשפחה. זה שאני בצער, זה ברור, ואני מאמינה שגם המנוחה שקבורה שם אין לה מנוחה... והעוול שנגרם, ספק אם יכופר למי שנתן יד בדבר הקלוקל וחסר הרגש...".

לטענת שושן, בניסיון לפתור את הבעיה, הציעה המועצה הדתית חלקת קבר רחוקה עשרות מטרים מאיפה שטמון בעלה. "אני לא מוכנה לוותר על המקום שלי, זה הקבר שלי", הסבירה בכאב.

יו"ר המועצה הדתית בעיר טוען כי מדובר בטעות שנעשתה בתום לב, בגלל היעדר רישומים מדויקים. "חשבנו לתומנו שהחלקה פנויה". בין טענותיו עולה כי לשושן הוצעה קבר 30 ס"מ מרחק מבעלה אך היא סירבה לקבלו, "ללא החלטה שיפוטית לא יהיה ניתן להכריע", אמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}