כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

יהודה שלזינגר מ'ישראל היום' שואל: מה רוצה אריה דרעי?

מסרון שהגיע מדרעי הבהיר: אריה הוא בעיקר פוליטיקאי שעסוק בחזרה לחיים הפוליטיים, שם המילים "אחדות", "גשר" ו"שלום", הם גם שמות קוד ל"כבוד", "אגו" ו"אינטרסים"

למה לא עושה שלום? אריה דרעי. צילום: יעקב כהן
למה לא עושה שלום? אריה דרעי. צילום: יעקב כהן



שעה קלה לאחר מסיבת העיתונאים שערכו לפני כשבוע ראש הממשלה ושר האוצר, מסיבת עיתונאים שבה בישרו על שורת צעדים והקלות לאחר המחאה נגד גל ההתייקרויות האחרון, ציפצף הסלולרי שברשותי. הועברה בו תגובתו של יו"ר ש"ס, אלי ישי, שבירך על השינויים וסיפר על כוונתו לעמוד על המשמר כדי שהשינויים האלה ייכנסו לתוקף במהירות האפשרית.

לא עברה חצי שעה ושוב קיבלתי מסרון בנושא. "מלשכתו של אריה דרעי נמסר כי הוא מברך על הצעדים הראשוניים שעושה הממשלה". תהיתי - מדוע דרעי, איש ש"ס בכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו, שלוחו ותלמידו של הרב עובדיה יוסף, צריך להוציא הודעה נוספת על הודעתו של מנהיג התנועה המכהן?

רק לפני כמה חודשים עלה לכותרות הקרב בין דרעי לישי, על רקע פרשת ההורים מעמנואל. כאשר נמצא הפתרון נחלקו הדעות למי מגיע הקרדיט. השבוע זה קרה שוב במלוא העוצמה - הרבנים האשכנזים הובלו על ידי קיצוני העדה החרדית והכריזו על הפגנת ענק נגד האישורים שנתנו הרבנים הספרדים, עובדיה יוסף ושלמה עמאר, לגיורים שנעשו בצבא. הם הבטיחו מחאת ענק "שתרעיד את אמות הסיפים", אבל בסוף נמצאה הפשרה המיוחלת.

אלא שאז נפתח שוב הקרב על הקרדיט בין אנשי דרעי לישי. אנשי דרעי התעקשו כי הוא שיזם את הפשרה בעוד ישי רק הציג אותה לרבנים, ואילו בצידו של ישי טענו כי הוא שיזם את הפתרון והצעתו של דרעי כמעט שהשפילה את הרב עובדיה.

מאז שדרעי הודיע על חזרתו לחיים הפוליטיים הוא דואג למצב את עצמו כאיש של שלום, של אחדות, כמי שרוצה להיות "גשר בין חילונים לדתיים". אם אלה הן יכולותיו, מדוע הוא לא משתמש בהן כדי לעשות שלום גם בראשות ש"ס?

ובכלל, אם דרעי סבור שהמנהיג הנוכחי של ש"ס, ישי, לא עושה די, מוטב שיציע את עצמו לצוות חשיבה מסודר שייעץ ליו"ר המפלגה המכהן. אם דרעי רוצה, הוא יכול להציע את עזרתו לישי כלוחש על אוזנו, כמנדב עצות מחוכמת החיים שקנה ומניסיונו הפוליטי הרב.

דרעי יודע, כמו רבים אחרים בתנועה, כי כל עוד הרב עובדיה בחיים, מעמדו של ישי בטוח הרבה יותר ממעמדו של כל בעל תפקיד פוליטי בישראל. לישי אין פריימריז, אין מתפקדים וגם לא כתב אישום בדרך, כפי שיש לפוליטיקאים חזקים אחרים שיכולים לערער את מעמדו. יעידו על זה הסטירות הרבות שהוא חוטף בכל אירוע פומבי שבו משתתף הרב עובדיה.

אך טבעי היה שאם היה רוצה דרעי באמת לשמש איש של "אחדות", "גשר" ו"שלום", הוא היה עושה זאת קודם כל בתוך ביתו ותנועתו. בתרחיש - שנראה כעת דמיוני בלבד - היה יכול דרעי לשלב ידיים עם ישי ולתרום את חלקו להגדלת כוחה של התנועה בעוד כמה מנדטים ולהפיכתה למפלגה השלישית ואולי אפילו השנייה בגודלה בישראל.

אלא שדרעי הוא בעיקר פוליטיקאי שעסוק בחזרה לחיים הפוליטיים, שם "אחדות", "גשר" ו"שלום" הם גם שמות קוד ל"כבוד", "אגו" ו"אינטרסים".

הטור פורסם היום ב'ישראל היום'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}