כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

דיווחים קשים מלוב: מעל 10 אלף הרוגים • והעולם שותק

הצביעות של העולם, ובראשו ארה"ב, לשפל: על פי דיווחים לא מאומתים יש בלוב כבר אלפי הרוגים, כשחייליו של קדאפי טובחים במפגינים באמצעות מסוקים ומטוסים • והם שותקים

ההפגנות בלוב
ההפגנות בלוב

הקושי לקבל מידע מסודר ומהימן מלוב מעמיד את העולם במבוכה, בעוד בימים הראשונים דווח על כמאתיים הרוגים בהפגנות במדינה, טוענים כעת ארגוני זכויות אדם ונציגי האופוזיציה כי מדובר ביותר מעשרת אלפים הרוגים, בקרבות שבין מתנגדי קדאפי לשכירי החרב שלו.

אחד הרופאים בעיר בנזאגי העיד: "אני חושב שבסך הכל יש כבר אלפי הרוגים בעיר בנגאזי לבדה. נגמר לי מאגר המורפין והתרופות".

על פי הדיווחים השונים, אנשי הצבא הלובי שעדיין נותרו נאמנים לקדאפי, יורים על המפגינים ממסוקים, ממטוסים, מנשק אוטומטי ומספינות קרב. שכירי חרב אפריקנים טובחים במפגינים ללא רחם.

עם זאת, רבים מקרב בכירי הממשל הלובי וכן דיפלומטים המכהנים כשגרירי לוב במדינות שונות התפטרו מתפקידהם כאות מחאה נגד קדאפי ותמיכה במפגינים. כמו כן נרשמו מספר סרובי פקודה על ידי טייסי קרב לובים שהתבקשו לירות על מפגינים.

הצביעות של מדינות העולם, ובראשן ארה"ב, מתגלה במלוא כיעורה. דוברים אמריקנים בדרג נמוך "הביעו חשש" כי בלוב מתבצעים פשעים. כך גם גורמים באיחוד האירופי. זאת בניגוד לעמדתו הנחרצת של הנשיא אובמה כאשר התרחשו ההפגנות במצרים.

רק אדם אחד, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, היה תקיף אתמול, יותר מכל מנהיגי העולם: "הדיכוי הברוטלי והמתמשך נגד האוכלוסייה האזרחית הוא מבחיל", ציין הנשיא.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון קרא להעמיד לדין את האחראים לטבח בלוב, ואפילו נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד התנער מקדאפי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}