כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

נסיעה היסטורית • הגר"א ברלנד ביקר בשכם

המרדפים הליליים של חסידי הרב ברלנד אחרי מכוניתו, הביאו להפסקת נסיעותיו לצפון • שני קצינים הנהנים מברכותיו הציעו לרב לבקר בשכם • הנסיעה הסתיימה במעצר

מנהיג 'שובו בנים' רבי אליעזר ברלנד
מנהיג 'שובו בנים' רבי אליעזר ברלנד

סאגת 'שובו בנים' ממשיכה: לאחר שהמרדפים המסוכנים שערכו חסידי הגר"א ברלנד אחרי מכוניתו בכבישי הצפון, הביאו לסכנת חיים של ממש, הורה הרב לתלמידיו שלא לנסוע אחרי מכוניתו בשום פנים ואופן.

המרדפים הליליים היו נערכים בשעה שהרב יצא לפקוד את קברי הצדיקים בצפון, והחסידים שרצו להצטרף לתפילה היו נוסעים אחרי מכוניתו במהירויות גבוהות תוך עקיפות בקווי הפרדה רצופים וברמזורים אדומים. מקורביו הביאו לידיעתו כי הנסיעות הללו מביאות לא אחת לסכנת חיים, והרב הורה לחסידיו להפסיק לנסוע אחריו במסעותיו לקברי הצדיקים.

הרב שחשש שיהיו חסידים שימרו את פיו, החליט להפסיק לפי שעה את הנסיעות לקברי הצדיקים בצפון הארץ. אלא שאת הנסיעה לצפון החליפה הנסיעה לציון יוסף הצדיק בשכם.

אמש (ג') בשעה לילה מאוחרת (לאחר השעה 03:00), הגיע הרב יחד עם עשרה ממקורביו, לקבר הצדיק.

הגעתו למקום התאפשרה בזכות שני קצינים המגיעים האופן קבוע לקבל את ברכת הרב. לפני כיומיים, ביקרו שני הקצינים בביתו של הרב בטבריה, והציעו לרב לפקוד את קבר יוסף בשכם. הרב שמח על ההצעה, והנסיעה קרמה עור וגידים.

דרישת שני הקצינים הייתה חד משמעית: הנסיעה חייבת להיות דיסקרטית לחלוטין. בני ביתו של הרב שמרו את דבר הנסיעה בסוד מוחלט, ואמש יצאו שני רכבים לכיוון קבר יוסף.

על הקבר התפלל הרב את ה'תיקון הכללי' בהתרגשות רבה, כשלאחר מכן ביקש על צאן מרעיתו שיזכו לכל הברכות והישועות. שנים ארוכות מדרבן הרב את חסידיו לפקוד את קבר יוסף, אך הוא עצמו לא הגיע אל המקום. אמש, היה זה ביקורו הראשון לאחר שנים ארוכות בהם לא פקד את הציון.


כשהרכב בו נסע הרב יצא מהעיר שכם, עצרו אותם חיילים בטענה שהחבורה נכנסה ללא אישור. הרב הסביר לקצינים כי קיבלו אישור משני הקצינים, אך ללא הועיל. מאוחר יותר טענו מספר חיילים כי הרכב ניסה לדרוס אותם, והנהג נלקח לחקירה במשטרת אריאל.

וכך, הסתיימה הנסיעה ההיסטורית באקורד צורם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}