כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"הוא לא יוצר קשר" • חשש לחיי 4 ישראלים בניו זילנד

בחדר המצב שהוקם במשרד החוץ עוקבים בדאגה אחר מצבם של ארבעה ישראלים ששהו באיזור רעידת האדמה • אחיו של חן ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מאד מודאגים" • מי ברעש

אזור רעידת האדמה בניו זילנד. קבוצת מטיילים שהתה באזור
אזור רעידת האדמה בניו זילנד. קבוצת מטיילים שהתה באזור

רק יממה עברה מאז פקד רעש האדמה את ניו זילנד. מספר הפצועים וההרוגים עולה, וישנו חשש כבד לחייהם של ארבעה ישראלים, מתוך קבוצה של 20-30 ישראלים המטיילים באיזור. במשרד החוץ מעריכים כי רובם בריאים ושלמים.

אחד מארבעת הישראלים הוא עופר מזרחי מקיבוץ גל, שהתגלה חשש כבד לחייו, לנוכח הדיווחים לפיהם קורת בטון נפלה על מכוניתו.

ישראלים נוספים טיילו בחודשים האחרונים באזור רעידת האדמה. רועי וקנין, שלומי אביטן, וחן בן חמו, יצאו לפני ארבעה חודשים מישראל לטיול בדרום אפריקה. משם נסעו לניו זילנד.

"אנחנו לא מצליחים לשמור איתו על קשר", מספר מיכאל בן חמו, אחיו של חן, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

"אנחנו מאוד דואגים, בפעם האחרונה שדיברנו איתו זה היה ביום חמישי וערב שבת האחרון. הוא סיפר לנו מה הוא מתכוון לעשות, אבל כעת אנחנו כל הזמן מנסים להתקשר לסלולארי שלו ושל חברים שלו שנמצאים איתו, אבל אף אחד לא עונה.

"אנחנו מקווים כולנו שיצרו איתנו קשר, אנחנו נמצאים במעקב ישיר יחד עם משרד החוץ, מקווים לשמוע בשורות טובות", אומר מיכאל.

שגריר ישראל בניו זילנד אמר הבוקר (ד), כי השגרירות הישראלית טרם הספיקה ליצור קשר עם כולם, בגלל גודלו של האזור. "לכל שם שמגיע אלינו אנחנו מתייחסים ברצינות רבה, בודקים ומוודאים ועושים את כל הניסיונות על מנת לאתר".

הקונסול הישראלי בוולינגטון, טדי פופלינגר, הגיע אתמול לקרייסטצ'רץ, כדי לרכז את המאמצים באיתורם של הישראלים.

בראיון לגלי צה"ל אמר הבוקר: "מתוך הישראלים ששוהים בניו זילנד, ההערכה היא שרובם לא שהו בעיר בזמן הרעש. אנחנו מניחים שלא טלפנו בשל קשיי קליטה סלולריים.

"יש הנחיה ברורה: לא להגיע לאזור קרייסטצ'רץ'. לכל מי שנמצא שם, אנחנו ממליצים לעזוב כמה שיותר מהר".

לפי המניין הרשמי עד כה, נמצאו באזור הרעש 75 הרוגים, מתוכם 55 שזוהו כבר. ואולם, טרם התברר מה עלה בגורלם של כ-300-400 בני אדם נוספים, ויש חשש שרבים מהם נהרגו.

בניו זילנד עדיין לא מעריכים את מימדי הנזק ומתעסקים בשעות האחרונות בחילוץ הפצועים וההרוגים ממעמקי ההריסות. גורמים ישראלים מתחו ביקורת על קצב העבודה של המקומיים בשטח ההריסות, זאת לאחר שבשעות הלילה אנשי החילוץ כמעט שלא עבדו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}