כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מי מבקש להשמיד את היהדות באשדוד?

מאות התכנסו לעצרת תפילה וזעקה מול מוקד המיסיון באזור התעשייה של אשדוד • רב העיר, הגר"י שיינין, זעק ממעמקי ליבו - והאדמו"רים הצטרפו לקריאתו

העצרת באשדוד, אמש. צילומים: יוסי פורמנסקי
העצרת באשדוד, אמש. צילומים: יוסי פורמנסקי

מאות מתושבי אשדוד והסביבה התכנסו בערבו של יום שני השבוע לעצרת תפילה, מחאה וזעקה שאורגנה בידי ארגון הפעילים יד לאחים אל מול מוקד המיסיון באזור התעשייה של אשדוד, בראשות רבני העיר, האדמו"רים ורבני הקהילות.

מנחה העצרת, הרב יחזקאל גובנר, פתח בדברים נרגשים, וזעזע את כל הקהל כשקרא: "געוואלד! אנו נמצאים מול בניין שבו מעבירים יהודים על דתם ואמונתם, דבר יום ביומו. מקהילה קטנה בת עשר נפשות לפני שנתיים גדלה הקהילה באמצעים כספיים בלתי מוגבלים, וכיום היא מונה 150 יהודים! 150 יהודים זכים, בני אברהם, יצחק ויעקב, חלקם חובשי כיפות, המירו את דתם!".

בנקודה זו, כשקהל האלפים ממשיך להתאסף ולהתקבץ אל מקום העצרת, היסב את תשומת הלב לדוכן שהוקם בירכתי המתחם ובו חתמו ההמונים על עצומה לתיקון חוק המיסיון.

רבה של אשדוד, הגר"י שיינין, אשר כזכור בתעצומות נפש וחרף פסיקת בג"ץ סירב להעניק כשרות לקונדיטוריה המיסיונרית בעיר, נשא דברים חוצבי להבות אש בקוראו: "הם מזרעו של המן האגגי שרצה להשמיד להרוג ולאבד את עם ישראל! הם רוצים להשמיד אותנו כמו אז, אך ללא אותם כלי משחית, ולכן הם הולכים עם כלי שמד להשמיד נשמות ישראל, היל"ת. אוי לנו כי גם בעירנו אשדוד פשה הנגע ופשתה הטומאה".

בדבריו העיד הגר"י שיינין כי הוא עצמו נטל חלק בארגון שלוש הפגנות שאורגנו בשעתו על ידי יד לאחים, לפני 48 שנים, נגד אנשי המיסיון בירושלים, ביפו ובחיפה. "אחים יקרים", קרא המרא דאתרא, "עלינו לשפוך שיג ושיח לפני הקדוש ברוך הוא שינקה מן הטומאה את עירנו וארצנו".

האדמו"ר מפיטסבורג פתח את דבריו בהזכירו את דברי הכתוב: "הישמר לך פן תכרות ברית ליושב הארץ" באומרו: "הקב"ה מבקש בתחנונים: נתתי לכם את הארץ הקדושה הזו, כדי שתתנהגו בה כבני אברהם, יצחק ויעקב. בהבהירו את החובה לעמוד מנגד ולא להחשות, פנה אל אנשי המיסיון וקורא: "האין להם חוצפה? איך יש להם עזות המצח לבוא לארץ הקודש ולפעול להמרת דתם של יהודים תמימים?".

יו"ר יד לאחים, הרב שלום בער ליפשיץ, פתח את דבריו בנתון המזעזע המופיע בפרסומיהם הפנימיים של המיסיונרים לפיו הועברו בשנים האחרונות כעשרים אלך יהודים על דתם ועל אמונתן לנצרות. "לב מי לא יזוע", זעק הגרש"ב ליפשיץ, "למשמע הנתונים המזעזעים האלו, אסור לנו להתעלם. אל לנו להישאר אדישים. כמו אבותינו שבימים ההם בזמן הזה, בימי המן הרשע, מסרו נפשם שלא למרוד רח"ל בקדוש ברוך הוא, מחובתנו לזעוק ולמנוע השמד הנורא הזה!

"מחובתנו לקרוא לממשלה, לא לתת יד להשמדת היהודים. עלינו לזעוק בעוז ובתוקף 'שמע ישראל' ולבקש מהקב"ה שיעצור את אנשי המיסיון. אם רק נעשה זאת, ישמע הקב"ה את תפילתנו ויפעל על אנשי הממשלה והעומד בראשה, לפעול להעברת החוק".

את מסכת הנאומים חתם הגרש"ד גרוס, רב קהילת חסידי גור בעיר, שזעק בכאב: "איך נוכל לשבת בשלווה כאשר בסמיכות אלינו ממש בתוך עירנו, יש מרכזי עבודה זרה גדולים? נמצאים פה מחבלים שמידי יום זורקים עשרות ומאות טילים על העיר ומנסים לפגוע ו'להרוג' חלילה כמה שיותר יהודים, היו לא תהיה. מכאן תצא קריאה: צאו מכאן!"

































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}