כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'יתד' יוצא למאבק עצמאי: "לא לרשום לנישואין"

'יתד נאמן' יוצא למאבק נגד גיורי צה"ל, כאילו לא שלח הגר"ע יוסף הבהרות להן הסכימו הגרי"ש והגאב"ד • יום לאחר ביטול העצרת, דיווח ש"נדחתה" • הבוקר הוא ממשיך

משלחת הרבנים הספרדים בפתח ביתו של הגרי"ש. צילום: חיים שפירא
משלחת הרבנים הספרדים בפתח ביתו של הגרי"ש. צילום: חיים שפירא

לאחר שאתמול (ב') דיווח עיתון 'יתד נאמן' כי ההפגנה נגד 'גיורי צה"ל' - נדחתה, ממשיך העיתון לתקוף את גיורי צה"ל.

בערבו של יום ראשון הגיעה משלחת של רבנים ספרדיים לביתו של הגרי"ש אלישיב, שם הוצגו הבהרות שהובילו לביטול עצרת המחאה נגד אישור גיורי צה"ל. הגרי"ש וגאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, קיבלו את ההבהרות, וההפגנה – בוטלה.

אלא שבעיני עיתון 'יתד נאמן', ההסדר החדש לא מצא חן. יום לאחר השגת ההסכם, כתב העיתון, כי בשעת סגירת הגיליון נודע כי ב'עדה החרדית' הוחלט לדחות את העצרת.

ומה עם ההסכם שהביאו הרבנים הספרדים לבית הגרי"ש? לעורכי העיתון הפתרונים.

הבוקר (ג'), ביום בו מחולק העיתון חינם, החליטו במערכת העיתון להמשיך במאבק העצמאי. העיתון משול הבוקר לחללית שיצאה מבסיסה, ומתנייד בעולם כשהוא מתעלם לחלוטין מההוראות המתקבלות מהמטה הראשי.

ידיעה בעמוד השער של העיתון קוראת למועצות הדתיות ולקהילות היהודיות בחו"ל שלא לרשום לנישואים את מי שהתגייר בצה"ל.

בידיעה לא מצויין שמם של הרבנים הקוראים שלא לרשום נישואין: "בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, שנאמרה שוב אתמול בכל התוקף, ציבור שומרי התורה וההלכה ימשיך לעמוד בנחרצות על הדרישה שלא להכיר ב'גיורים' הפסולים.

"לפיכך הורו מרנן ורבנן שליט"א כי על רשמי הנישואין בכל אתר ואתר, בארץ ובעולם, להימנע מלרשום לנישואין את כל 'מתגיירי' הצבא, ואין להיכנע לכל לחץ המופעל בנושא זה".

בנוסף, על פי הידיעה, נשקלת האפשרות לקיים כנס הסברה שמטרתו יהיה להסביר את חומרת הרישומים. או כמו שכותב העיתון: "היקף השערוריה החמורה, שם יוצגו הליכי ה'גיור' הנעשים במסגרות אלו, תוך שיגרת הונאה עצמית ועשיית חוכא ואיטלולא מהלכות הגיור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}