כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

בית הספר 'דרכי חיים' הושבת: "אין מים בברזים"

כבר שלושה שבועות לא יוצאים מים מהברזים של בית הספר 'דרכי חיים' בירושלים. הצנרת שמובילה אל מבנה בית הספר הרעוע פגומה, העירייה מסרבת לתקן, ומי שסובלים הם יותר ממאה תלמידים

ילד חרדי ליד ברז מים. צילום: פלאש 90
ילד חרדי ליד ברז מים. צילום: פלאש 90

בית הספר "דרכי חיים" הוא מוסד לילדי חינוך מיוחד, בהנהלה חרדית, בו לומדים נערים המאובחנים כלוקים באוטיזם קל, פיגור שכלי, הפרעות קשב וריכוז, הפרעות התנהגותיות ועוד.

כבר שלושה שבועות לא יוצאים מים מהברזים של בית הספר השוכן בירושלים. הצנרת שמובילה אל מבנה בית הספר הרעוע פגומה, העירייה מסרבת לתקן, ומי שסובלים הם יותר ממאה תלמידים בני 13 עד 21 בעלי מוגבלויות שונות וגם משפחותיהם, שנאלצות עתה להחזיק אותם בבית, כך חושף הבוקר העיתון 'מעריב'.

הנהלת בית הספר פנתה לאחרונה מספר פעמים לעיריית ירושלים בבקשה שתטפל בנושא אך טרם נענתה. העובדים החלו למלא בלית ברירה מיכלי מים, כשהם סוחבים אותם על גבם אל בית הספר.

בימים האחרונים החליטה הנהלת המוסד לשגר מכתב להורים בו נאמרה ההודעה: "אל תשלחו את הילדים לבית הספר עד להודעה חדשה".

"לא רחוק מאיתנו יש צינור של העירייה, שמוביל מים לבית ספר אחר. ביקשנו להתחבר אליו והדגשנו שאנחנו מוכנים להתקין מונה משלנו ולשלם על הכל, רק שיאפשרו לנו להתחבר, אבל משום מה אנחנו נתקלים בהתנגדות", אומר המנהל, חיים פרנקל.

בהנהלת בית הספר נטען כי בעיריית ירושלים לא ממש התרגשו מהפניות הנרגשות שלהם לעזרה, אף שהעירייה היא שמפנה את התלמידים אל בית הספר באמצעות ועדות השמה לחינוך מיוחד שמפעילה העירייה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה מודעת היטב לפעילות הברוכה של המוסד החינוכי 'דרכי חיים', ופועלת בכל הדרכים להגיע לפתרון המצוקה, כמו גם מצוקת הדיור הקשה שממנה סובל המוסד, אף שמדובר במוסד פרטי ולא עירוני. אשר לבעיית המים במבנה, מדובר בוויכוח בין שני מוסדות חינוך, שבגינו הגיעו הדברים לכדי ניתוק המים ולהשבתת הלימודים במקום. העירייה קוראת לצדדים להגיע להבנות, ובמקביל פועלת להשגת פתרון חלופי בהקדם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}