כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עקצו את המדינה: כך נגנבו 160 מיליון ש"ח

היחידה הארצית לחקירות הונאה חשפה היום תרגיל עוקץ מורכב, במסגרתו נגנבו 160 מיליון ש"ח מקופת המע"מ • איך עבדה השיטה וכיצד נתפסו הנוכלים?

גנב בבית המשפט. תמונת אילוסטרציה
גנב בבית המשפט. תמונת אילוסטרציה



לאחר חקירה סמויה שהתנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית - להב 433, משרד חקירות מכס ומע"מ והיחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות, נעצרו עשרות חשודים במעורבות בפרשה של השתלטות, תוך שימוש באלימות, על חברות בקשיים וסחר בחשבוניות מס פיקטיביות במאות מיליוני שקלים.

החקירה נפתחה לפני מספר חודשים בעקבות מידע שנצבר במשרד חקירות מע"מ, אודות רשת מסועפת ומאורגנת היטב של מפיצי חשבוניות מס מזויפות. בחקירה הסמויה נחשפו שיטות פעולה של פתיחת חברות פיקטיביות, הרשומות על שם אנשי קש, הפצת חשבוניות בכמיליארד שקלים, שהמע"מ עליהן הוא 160 מיליון שקלים והשתלטות על חברות בקשיים.

החשדות העולים מהחקירה הסמויה הם סחר בחשבוניות מס פיקטיביות, הלבנת הון, מרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, דיווח כוזב לרשויות המסים, סחיטה ואיומים, הלוואות בשוק האפור ללא דיווח לרשויות המס ועבירות של ייצוא וייבוא.

שיטת הפעולה:

בעלי עסקים שנקלעו לקשיים קיבלו הצעה להלוואה מחברה שבבעלות החשודים או אנשי קש. לדוגמא, אם בעל עסק קיבל הלוואה של מיליון שקלים, הוא קיבל מהלווים חשבונית מס פיקטיבית בגובה של 2.5 מיליון שקלים (מדובר בחשבונית למוצרים שכלל לא סופקו).

החזר המע"מ בגין החשבוניות הוא 400 אלף שקלים וזהו גם סכום הריבית שבעל העסק התחייב להחזיר לחברה המלווה. לפיכך, הריבית היא "על חשבון" מע"מ, כיוון שבעל העסק מתקזז במע"מ בגין החשבוניות הפיקטיביות. בנוסף, בעל העסק דרש את ההוצאה בספרי העסק ומקטין בכך את ההוצאה החייבת במס הכנסה.

במקרים בהם הלווים לא עמדו בתנאי ההלוואה, השתלטו המלווים על חשבון העסק ועל חשבון הבנק, הפיצו חשבוניות פיקטיביות ואף משכו כסף. בתמורה להלוואות, מסרו בעלי העסקים שנקלעו לקשיים המחאות עתידיות, כולל סכום הריבית והמע"מ. החשודים יובאו להארכת מעצרם בהמשך היום בבית משפט השלום בתל אביב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}