כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פסק תקדימי • בעל סחטן - ייענש • המסמך המלא

מאות מסורבות גט יושבות בביתן ומצפות לישועה • בית הדין החליט לעשות סוף לתופעת הסחטנות ופסק: בעל שמעכב גט מסיבות כלכליות - לא יצטרף למניין ורשיונו ישלל

פסק תקדימי • בעל סחטן - ייענש • המסמך המלא

בית הדין הרבני הוציא השבוע פסיקה המהווה בשורה למאות זוגות, הנמצאים במצב דומה.

בני זוג שנישואיהם עלו על שרטון, הגיעו לבית הדין על מנת להתגרש. הזוג שכבר הספיק להביא לעולם שני ילדים, ערך מספר דיונים בבית הדין שבמהלכם הציב הבעל דרישות כספיות גבוהות.

האשה, שעברה מסכת התעללות קשה, הסכימה כמעט לכל התנאים שהציב הבעל, אך זה מצידו המשיך להערים עוד ועוד דרישות שהפכו את הגט לבלתי אפשרי.

במשך תקופה ארוכה, נערכו הדיונים בעצלתיים. בשלב הסופי הסכימה האשה לוותר על זכויותיה וחובותיו והסכימה לצאת בחוסר כל מהקשר הלא מוצלח, אך הבעל הקשה את ליבו ואת כיסו, וסירב להעניק גט, עד שיקבל עוד כהנה וכהנה הטבות כספיות.

מקרים מעין אלו, מתגלגלים שנים בבתי הדין, עד שאחד הצדדים מתפשר.

אלא שבמקרה דנן, ביקש עורך הדין להקשות על הבעל כדי להפסיק את העמרותו באשה. בית הדין נאות והחליט לעשות סוף להתעמרות של הבעל. בפסיקה תקדימית קובע בית הדין כי לאחר שמולאו כל דרישות הבעל, הרי שהוא מחוייב לתת גט תוך שלושה ימים מאז נתינת הפסק. ולא, מזהירים הדיינים, יסבול הבעל משורת סנקציות, שיעלו לו ביוקר רב.

בית הדין קובע כי באם לא יינתן הגט הרי שהבעל ייאלץ להישאר בארץ, רישיון הנהיגה שלו ישלל, הוא לא יוכל להצטרף למניין ולא יוכל לגשת לפני התיבה. בית הדין מזהיר כי אם בתוך חודש לא יעזרו הסנקציות שהוטלו עליו הרי שהעונשים יוחמרו.

האם הגט יינתן? קשה לדעת.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}