כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"50% מעובדי עיריית בני ברק - מסתננים" • כתב אישום

כלפי חוץ מנהלת העירייה מלחמה במשכירי דירות למסתננים, אולם עדות מבפנים מעלה נתונים מזעזעים על עובדי העירייה • "ראש העיר מספק תירוצים מצוצים מהאצבע"

עובדים סודנים של עיריית בני ברק, הערב. צילום: עוזי ברק
עובדים סודנים של עיריית בני ברק, הערב. צילום: עוזי ברק

המלחמה שמנהלת מדינת ישראל כנגד תופעת המסתננים ממדינות אפריקה ונגד העובדים הזרים מתנהלת בחודשים האחרונים במלוא העוצמה. יחידה שלימה במשטרה גוייסה בכדי ללכוד כמה שיותר מסתננים, המביאים עמם לארץ תרבות של זימה ורצח.

אך נתונים שנחשפו היום (ב') מעוררים דאגה רבה ומעלים סימני שאלה רבים על המלחמה שנוחלת כישלון חרוץ. מבדיקה שערך מרכז מידע ומחקר, עולה כי עיריות רבות בישראל מעסיקות בעקיפין עובדים זרים בלתי חוקיים.

ד"ר גלעד נתן, ממרכז המידע והמחקר, אומר: "הם (השוהים הבלתי חוקים. י.א) תופסים מקומות עבודה של ישראלים בעבודות הכי חלשות".

מבדיקה שערך אתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי מי שמעסיקה לא מעט עובדים זרים ומסתננים, היא דווקא עיריית בני-ברק. העירייה, שבתקופה האחרונה הודיעה בשער בת רבים כי היא פותחת במאבק עיקש כנגד המסתננים, מעסיקה מאות מסתננים בעבודות שונות בעירייה.

מהבדיקה עולה, כי למעלה מ-50 אחוזים מעובדי העירייה הם עובדים זרים, המספקים שירותים - בעיקר בתחומי התברואה, לעיר התורה והחסידות.

בניסיון להבין את התופעה שוחח כתב 'בחדרי חרדים' עם חבר מועצת העיר, גדליהו בן שמעון שמצהיר ואומר: "זה מצער ואין לי מה לומר. דיברתי בעבר עם ראש העיר, יעקב אשר, והוא הסביר שזאת החברה הקבלנית שמעסיקה את העובדים הללו והעסקה בפועל לא קשורה אליו או לעירייה.

"חשוב להבין שהמלחמה שמתנהלת נגד העובדים הזרים היא שהם לא יגורו פה, ולכן ראש העיר אומר וטוען שהם באמת לא גרים כאן, אלא עובדים בעיר.

"לעניות דעתי, זה תירוץ שהוא עלוב, מדובר בתעודת עניות לעיריית בני ברק שמוסיפה חטא על פשע. יחד עם זאת, חשוב לזכור שהעירייה מנסה למגר את תופעת המגורים של העובדים ולא את התופעה הזאת. הנושא בהחלט צריך לעלות לסדר היום"

דובר העירייה - אברהם טננבוים אומר בתגובה: "מבדיקה מעמיקה של הנתונים עולה כי ישנם אולי כעשרה עובדים זרים מתוך כלל עובדי העירייה. למותר לציין כי גם אלו העובדים בעירייה עובדים ברשיון מוסדר. הטענות חסרות שחר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}