כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

יהדות ארה"ב למען שיקום הר הזיתים

קבוצה נכבדת ממנהיגי הקהילה היהודית בעולם, הגיעה לבקר ביום שישי האחרון בהר הזיתים כחלק מהמאמץ המתמשך לשימור בית הקברות והסבת תשומת הלב מההזנחה והרשלנות במקום

צילום: vosizneias
צילום: vosizneias

קבוצה נכבדת ממנהיגי הקהילה היהודית בעולם, הגיעה לבקר ביום שישי האחרון בהר הזיתים כחלק מהמאמץ המתמשך לשימור בית הקברות והסבת תשומת הלב מההזנחה והרשלנות במקום.

הקבוצה בראשות יולי אדלשטיין ליכוד) שר ההסברה והתפוצות, מר ולם הונליין, סגן יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, סיירה במקום ושמעה דו"חות מפי מומחים בשטח.

הביקור בהר הזיתים מגיע לאחר התבטאויות של בכירים אמריקאים כנגד ההזנחה בהר הזיתים, בהם מייק האקבי, מבכירי הפוליטיקאים בארה"ב, שהביע את צערו על המצב העגום השורר בהר. גם חבר הקונגרס ג 'רולד נדלר שהגיע למקום, התייחס לאחרונה למצב בהר הזיתים, לצד השגריר הישראלי בוושינגטון, מייקל אורן. השנים תומכים במאמצים של הוועדה הבינלאומית לשימור הר הזיתים.

ראשי הארגונים שביקרו בהר הזיתים כללו את: התנועה הציונית האמריקנית, המועצה הלאומית של ישראל הצעיר, הקונגרס היהודי העולמי, הליגה 'נשים למען היהדות', ארגון הדסה, התאחדות האמריקאים הקנדים בישראל, ארגון 'ציוני אמריקה', המועצה הלאומית של רבני 'ישראל הצעיר', מועצת הרבנים של אמריקה, נשות 'אמונה' בארה"ב ועוד.

מר הונליין והשר אדלשטיין הובילו את הסיור והביעו תקווה כי ממשלת ישראל תמלא את מחויבותה לשיפור המצב בהר, אם באמצעות התקנת מצלמות, פריסת שוטרים, איטום כבישים, הפסקת חילול קברים ושיפוץ המצבות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}