כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הרב מצא את הסיבה למות השוטר: סיוע לחילונים

אלמנתו של ליאור בוקר הגישה תביעה כנגד הרב רפאל בובליל בגין הסתה • במכתב שפרסם הרב הוא תולה את מות הקצין - בשריפה בכרמל - בסיוע לחילונים לפני 13 שנה

הרב מצא את הסיבה למות השוטר: סיוע לחילונים

נאוה בוקר, אלמנתו של תת ניצב ליאור בוקר, שנספה באסון הכרמל, בעת שניסה להציל כמה מצוערי השב"ס שהיו בתוך האוטובוס הבוער, הגישה הבוקר (א') תלונה במשטרת חדרה בגין הסתה נגד הרב רפאל בובליל - רב בפרדס חנה.

התלונה של בוקר, באה בעקבות מכתב ששלח הרב בובליל לרב דוד צדקה, רבה של פרדס חנה. במכתב כתב הרב על הקשר בין מותו של בוקר להתנכלותו לחרדים לפני כ-13 שנה, כשעמד בראש משטרת חדרה.

הכל החל כאשר בפרדס חנה קמה שכונה חדשה, שזכתה לשם - 'נווה רותם'. בשכונה התקבצו תושבים חרדים רבים, ובכוונתם היה להקים ישיבה, כולל, ומוסדות תורניים.

התושבים החילוניים התנגדו, ובמהלך המאבק בין הקבוצות, פרצה מהומה ששיאה היה שריפה שפרצה בתלמוד תורה, שמנהליו טענו כי התושבים החילונים אחראים לה.

במכתבו מפנה הרב בובליל אצבע מאשימה כלפי הרב צדקה:

"ראשי השמאל הפגינו, שיסו כלבים בילדינו, קיימו עצרות תוך כדי חילולי שבת המוניים, השמיעו מוזיקה ברזילאית מול בית הכנסת שלנו. ראשי מפלגת מרצ הכריזו 'צריך לדחוף כדי שהחרדים יתחפפו מפרדס חנה'. מאות שוטרים, פרשי משטרה ומסוקי משטרה נכחו בשבתות ומועדי ישראל, על מנת לגבות את כל המלחמות נגדנו, שאנו בהוראת גדולי ישראל נהגנו 'על כל גל וגל'

"כל זאת תחת פיקודו של מפקד משטרת חדרה, שבא לגור בשכונתנו. בשבת חנוכה תשנ"ח הסיתו ראשי השמאל עד שנכנסו והציתו באש את התלמוד תורה שלנו בעיצומם של ימי חג החנוכה! לדאבוננו לא עשית (הרב צדקה- י.א.) דבר לכבות את האש ורקדת על הדם.

"בליל השריפה ניתנה הוראה על ידי מפקד משטרת חדרה שנכח במקום וגר בשכונה על מעצר אברכים, שהואשמו שהם שותפים בשריפה! הוגשו נגדנו כתבי אישום ועלילות דם".

לסיום כותב הרב בובליל: "אותו מפקד משטרה, בדיוק במלאת 13 שנה לשריפה, בשבת חנוכה, עלה קורבן עם הנשרפים בשריפה הגדולה ביערות הכרמל, תת-ניצב ליאור בוקר ז"ל, יהי רצון שנזכה לחזור בתשובה. כל דיין יושב על מִדין יחשוף את עורמתכם במעשה פתיחת הגנים והתלמודי תורה".

כאמור, בעקבות הדברים, הגישה אשתו של בוקר תלונה במשטרה בגין הסתה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}