כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הדרום זוכר את הגר"י מאיר • תמונות

מוסדות התורה 'ילדי שגיא ויעקב' באשדוד ערכו הספד לזכרו של הגר"י מאיר - ראש ישיבות הדרום • הגר"י אזרחי השתתף בעצרת ודיבר על החשיבות בלמידת משנתו של הגר"י

הדרום זוכר את הגר"י מאיר • תמונות
יעקב כהן

לטובת הגולשים, מובאים קטעים מתוך ההספד של הגר"י אזרחי:

"כל מה שעשה הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל בימי חייו, זה היה לכבוד ה' ותורתו, הוא לא העריך את עצמו בכלל, לא החשיב את עצמו, רק ציפה וחיפש איך לקרב את בני הקב"ה לתורה ויראת שמים. ולכן פעל רבות ונצורות לימד תורה לאלפים, עשה חסדים, בנה בתים של תורה.

ואכן לא פלא שתלמידיו הרגישו כלפיו כאבא . לכם הבחורים כאן ב'ילדי שגיא ויעקב' זה זכות עצומה שזכיתם שהיה לכם קשר איתו, שהוא פרש את חסותו עליכם מידי פעם, ואף שמעתי שהוא ביקר כאן אצלכם.

"אני רואה בכם כי יש כאן כל מיני דרגות של בחורים המסתופפים באוהלה של תורה, אבל אני בטוח שכל מי שנמצא כאן מבין הבחורים, יודע ויש לו חלק בלימוד התורה אבל זה לא מספיק, אלא, יש חיוב להעביר לאחרים, לזכות גם את השני, הקב"ה נתן את התורה בהלוואה, והלוואה צריך להחזיר ואיך מחזירים? ע"י שמקרבים חבר ומלמדים אותו תורה ולא משנה מה, וזה מה שאומרים 'חבר מביא חבר' גם הלכה אחת בהלכות שבת או פסוק בתורה אבל בהארת פנים לזולת כמו שהיה נוהג הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל.

"עלינו לקבל על עצמנו להתחזק ולהוסיף בלימוד התורה, וזה יהא לזכותו של הראש ישיבה הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל, להתחזק באמירת הברכות בנחת ובמתינות ושלא יעבור יום אחד בלי לימוד תורה, ואז זוכים לסייעתא דשמיא ואז נוכל לבקש מהקב"ה בברכת 'אהבת עולם' תורה ומצוות חוקים ומשפטים תן בליבנו בינה וכו' ובוודאי שהקב"ה יעניק לכם כהנה וכהנה, ומי יודע אולי מישהו מכם יזכה בעתיד בע"ה להימנות מבין תלמידנו בישיבת 'מיר'.







































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}