כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אלי ישי נפגש עם גאב"ד 'העדה החרדית' • הגר"ע יוסף אישר 'הבהרות'

אלי ישי נפגש היום בצהרים, בשליחות הגר"ע יוסף, עם גאב"ד 'העדה החרדית' • הציג 'הבהרות' של הגר"ע • גורמים בש"ס: "הגר"ע לא שינה את דעתו בפסק הגיורים. מדובר רק בהבהרות" • זעם בש"ס: "דרעי עומד מאחורי יוזמת התרפסות לכופף את מרן לגדולי התורה האשכנזים" • פרסום ראשון

צילום ארכיון: יעקב כהן
צילום ארכיון: יעקב כהן



היום (א) בצהריים התקיימה בביתו של הגר"ע יוסף בשכונת הר נוף בירושלים, פגישה בה נכחו הגר"ש שלום כהן, הג"ר מוצאפי והגר"מ צדקה. במהלך הפגישה הציגו הרבנים לנשיא מועצת החכמים, הגר"ע יוסף, מסמך הבהרות הכולל סעיפים שונים. הגר"ע עבר על המסמך, והבהיר את דעתו בקשר לכל סעיף.

מי שיצא בשליחות מיוחדת אל גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, עם 'ההבהרות' הוא יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, אליו התלוו רבני ש"ס. אלי ישי עמל קשות כדי להגיע לפשרה המיוחלת, כולל פגישות מרתוניות שנערכו בביתו עם נציגי 'העדה', עד לשעות הקטנות של הלילה.

על פי אחת ההבהרות, הגר"ע הסכים שכאשר כל אחד מארבעת אלפים הגרים שגוירו בצה"ל יגיעו לרישום נישואין בבתי הדין, יבדקו הדיינים את התנהגותם: והיה אם הם אינם שומרי תורה ומצוות - יהיה עליהם להתגייר מחדש.

בבד"צ 'העדה החרדית' הבהירו כבר אתמול, כי במידה והגר"ע יאשר הבהרה זו - העצרת, מבחינתם, תבוטל.

יחד עם זאת, עדיין לא ברור האם ב'העדה החרדית' יסתפקו בהבהרות שהציג להם ישי.

לדברי גורמים בכירים בש"ס, "הגר"ע לא שינה את דעתו. מדובר רק בהבהרות שונות על מסמך, אבל מרן לא משנה את דעתו בנושא הגיורים". לדבריהם, המטרה בהבהרות היא למנוע את המחלוקת שאיימה לקרוע את היהדות החרדית.

עוד בנושא:
הגרי"ש: "אפשר להישבע שהמגוירים - גויים גמורים"
המגעים נכשלו? הראב"ד והגרי"ש מתעקשים: יש עצרת • פרסום ראשון
ישי ל'העדה': עליכם החובה למנוע קיום עצרת המחאה
בד"צ 'העדה' החליט: "ממשיכים במערכה"
"המהרהר אחר הגר"ע מהרהר אחר השכינה. מי ששלח ידו - לא יצא נקי"

"דרעי מנסה בכל דרך לחזור לכותרות על גבם של הספרדים"

מאז שעות הבוקר (א) הופצו שמועות לפיהן, כביכול, עומד יו"ר ש"ס לשעבר, אריה דרעי, להחתים את הגר"ע יוסף על מכתב 'הבהרה', שיהיה מקובל על 'העדה החרדית', ואשר ישים קץ למחלוקת המאיימת לקרוע את הציבור החרדי.

בירור מעמיק אותו ערכנו בדרגים הגבוהים ביותר בש"ס, מעלה כי אכן הייתה טיוטת פשרה אותה העבירו אנשי 'העדה החרדית' לידי אריה דרעי, בתקווה שיצליח להחתים עליה את הגר"ע יוסף. אלא שכצפוי, אין ולא היה כל סיכוי לכך שהרב יחתום על המסמך של דרעי.

"אריה דרעי עומד מאחורי יוזמת ההתרפסות לכופף את מרן הגר"ע יוסף לגדולי התורה האשכנזים", אומרים גורמים בכירים בש"ס, וכעס גדול נשמע בקולם.

"דרעי ניסה בעזות מצח להביא הסכמה באמצעות גורמים מקורבים של הגר"ע יוסף ונענה בשלילה נחרצת", אומרים בש"ס. לדבריהם, מדובר "בפגיעה חמורה בפסיקתו של מרן, כאשר דרעי מנסה בכל דרך לחזור לכותרות על גבם של הספרדים. היו לא תהיה. לא ניתן", הם אומרים.

גם הראשל"צ הגר"ש עמאר מיהר להבהיר כי אינו חוזר בו מפסיקתו של הגר"ע, כפי שאמר אמש (מוצ"ש) בשיעור השבועי של הגר"ע.

גורמים אחרים בש"ס אומרים: "גם אם הגר"ע יחתום על הסכמה כזו או אחרת, היא לא תגיע דרך דרעי, כפי שמבין כל בר דעת, הבקי במה שקורה בש"ס. מבחינת הרב, אלי ישי הוא הסמכות העליונה בש"ס, 'עד ביאת גואל צדק', כפי שאמר ל'בחדרי חרדים', ודרעי לא יזכה, למרות שהוא אולי מאוד רוצה בכך, לקבל את הכבוד להעביר פשרה כזו או אחרת".

בש"ס צופים כי במהלך הימים הקרובים ינסו אנשיו של דרעי לעשות הכול כדי לנכס לעצמם את הישג הפשרה, אך לדבריהם, "ברור לכל בר דעת כי לדרעי לא היה ולו אף שמץ של סיכוי להשיג מהלך שכזה אצל הרב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}