כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ישי ל'העדה': עליכם החובה למנוע קיום עצרת המחאה

נציגי 'העדה' נפגשו עם ישי בביתו - ללא תוצאות • רבנים בש"ס: "דרעי, תפסיק להשפיל את מרן" • ראשי קהילות מחו"ל: לא נתרום למשתתפים בעצרת • פרסום ראשון • וידאו

אנשי העדה ביציאתם מאחת הפגישות עם אלי ישי
אנשי העדה ביציאתם מאחת הפגישות עם אלי ישי



ניסיונות קדחתניים של הרגע האחרון למנוע קרע ביהדות החרדית: נציגי 'העדה החרדית' הגיעו הערב (מוצ"ש) שלוש פעמים לפגישות מיוחדות בביתו של אלי ישי, ברחוב הקבלן, במטרה למצוא פשרה שתמנע את השתתפות 'העדה החרדית', בעצרת המחאה נגד אישור גיורי צה"ל, המתוכננת להתקיים בירושלים ביום רביעי.

עוד בנושא:
הגרי"ש: "אפשר להישבע שהמגוירים - גויים גמורים"
המגעים נכשלו? הראב"ד והגרי"ש מתעקשים: יש עצרת • פרסום ראשון
בד"צ 'העדה' החליט: "ממשיכים במערכה"
"המהרהר אחר הגר"ע מהרהר אחר השכינה. מי ששלח ידו - לא יצא נקי"


במהלך הפגישה הראשונה הבהיר השר אלי ישי לנציגי 'העדה', כי אין כל סיכוי שהגר"ע ישנה את דעתו ההלכתית, וכי עליהם מוטלת החובה למנוע את קיום העצרת.

אנשי העדה, מצידם, הבהירו כי הראב"ד הולך 'עד הסוף' בסיפור הזה, גם אם הם עצמם יסכימו 'לרדת מהעץ'.

ש"ס, מצידה, אינה מוכנה לכל פשרה, גם לא לכינוס ללא מחאה וללא הזכרת שמו של הגר"ע וכדומה.

עסקני 'העדה' מנסים למצוא פתרון שיהיה מקובל על כל הצדדים. לאחר הפגישה הראשונה, הם יצאו אל ביתו של הגאב"ד הגרי"ט וייס, להתייעצות, ובהמשך שבו אל ביתו של ישי.

מעט לפני השעה אחת בלילה הסתיימה פגישה נוספת, שלישית במספר, בביתו של אלי ישי. גם פגישה זו הסתיימה ללא תוצאות, אך אין ספק שהמגעים יימשכו.



אנשי 'העדה' יוצאים מביתו של אלי ישי

"דרעי, די, תפסיק להשפיל את מרן"

בתוך כך נמסר, כי ב'עדה החרדית' מתנערים מהפגישות הללו וטוענים כי הנציגים המגיעים אל ש"ס אינם מאנשיהם. בש"ס מעדיפים שלא להתייחס ישירות לדברים, ומציעים לעיין ברשימת האנשים המגיעים לפגישות, ולהחליט לבד האם מדובר במי שמייצגים את 'העדה' או לא.

אנשי 'העדה' שהגיעו לפגישות, מתקשים להבין את פשר ההתנערות. "אם אנחנו לא 'העדה', אז מי זו 'העדה החרדית'?", אמר לנו הערב אחד מהם, שלא לציטוט בשמו, כמובן.

בין האישים שהגיעו לפגישות השונות עם נציגי ש"ס, ביום שישי ומוצ"ש, היו הרב שמעון וייס, אחיינו של הגאב"ד, הרב שלמה פפנהיים מהנהלת 'העדה החרדית', הרב גבריאל שישא, והרב יעקב רוט. מלבדם השתתפו גם שני דיינים, שאנו מנועים בשלב זה לפרסם את שמם.

בתוך כך הושמעה באוזנינו הערב התייחסות ראשונית של רבנים בכירים בש"ס להצעתו של אריה דרעי. כזכור, הציע דרעי לאנשי 'העדה החרדית' להציג בפניהם מכתב הבהרה, אותו יוציא מידי הגר"ע יוסף. "די, תפסיק להשפיל את מרן", אומרים אותם רבנים, ומביעים תרעומת רבה על ההשפלה אותה מעביר דרעי את נשיא מועצת החכמים.

מקורבי אלי ישי אומרים לנו הלילה, כי הוא יצא בקריאה נרגשת לעשות הכל על מנת למנוע את העצרת המתוכננת ליום רביעי הקרוב, ולעשות כל מאמץ כדי שלא ייגרם חילול ה' ומחלוקת בתוך היהדות החרדית.

המלחמה בבד"צ צוברת תאוצה

בתוך כך, לקראת עצרת המחאה כנגד פסיקת הגר"ע יוסף והגר"ש עמאר, המכשירה את גיורי צה"ל, הודיעו היום גורמים בש"ס, כי בביתו של נשיא מועצת החכמים התקבלו טלפונים מראשי קהילות יהודיות בחו"ל, המחזקות את ידיו.

בשיחות טלפון אמרו ראשי הקהילות: "כל מי שישתתף בעצרת, לא יראה מאף אחד מבני הקהילה ולו סנט בודד".

ראשי ש"ס מיהרו לפרסם את האזהרה, תוך שהם שולחים מסר ברור לראשי ישיבות, כי באם ישתתפו בעצרת, הדבר יפגע בגיוס הכספים שלהם בחו"ל בצורה משמעותית.

במקביל, הודיע הערב ראש אכ"א, האלוף אבי זמיר, כי החל ממחר לא יוכנסו מוצרים בהשגחת בד"צ לחנויות השקם של הצבא. בדובר צה"ל, אגב, מכחישים את הדברים.

נזכיר כי לפני מספר ימים ביקשה הרבנות לפתוח מחדש את כל תיקי הנישואין שנפתחו בידי הבד"צ.

נראה, כי בעדה החרדית מנסים למנוע את מלחמת האחים, בה גם הם עלולים להפסיד, ובגדול. על רקע זה מתנהלות הפגישות השונות שנערכו, ועוד ייערכו במהלך הימים הקרובים.

הידיעה עודכנה בשעה 1:10 בלילה

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}