כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"המהרהר אחר הגר"ע מהרהר אחר השכינה. מי ששלח ידו - לא יצא נקי"

הגרש"מ עמאר: "אלמלא הגר"ע לקח אחריות על הגיורים - הייתי מתפטר" • "יש אנשים שמוציאים דיבה רעה. חבל על המחלוקות" • "מתבייש שצריך להסביר. מרן כתב בכתב ידו, אחרי שהוא פסק - יש מקום לשאול למה פסק?! מי חקר?!" • "צריך להתפלל שלא ייפגע עם ישראל מהפגיעה בכבוד גדול התורה"

"המהרהר אחר הגר"ע מהרהר אחר השכינה. מי ששלח ידו - לא יצא נקי"
מוטי סנדרוביץ



הרב הראשי הספרדי, הראשל"צ הגרש"מ עמאר, התייחס בשיעורו השבועי של הגר"ע יוסף לסוגיית גיורי צה"ל, השנויה במחלוקת. מוקדם יותר היה אמור להשתתף בשיעור גם הגר"ע, אך משלא חש בטוב - נבצרה השתתפותו.

לפני תחילת דבריו, הדגיש הגרש"מ עמאר כי הוא אומר את הדברים, כפי שהתבקש על-ידי הגר"ע יוסף.

בדבריו, תוך שהוא מוחה נגד אלו הפוגעים בכבודו של הגר"ע, סיפר הראשל"צ על השתלשלות העניינים ועל הקמת הוועדות שחקרו ובדקו את נושא הגיורים, לפני שאושרו על ידי הגר"ע:

"הייתה בעיה של הגירות של הצבא. העולם היה רועש וגועש. התחילו להציע כל מיני חוקים בכנסת, כמו לדוגמא להכיר בגיורים הללו, ללא ביסוס על ההלכה. המשמעות הייתה הרס הכי גדול בעם ישראל.



"כשהתבררה הבעיה שאני אחראי על גירות הצבא, באו ואמרו שצריך הכרה של הרבנות הראשית. אני אמרתי: נביא את הדברים למועצת הרבנות, והם ידנו בעניין ונראה מה יחליטו.

"בפרקליטות התנגדו ואמרו לי: זאת סמכות שלך. אני עמדתי בתוקף ואמרתי: זכותי להתייעץ.

"מיד לאחר החגים בדקו את העניין, והוחלט להקים ועדה. באותו יום הוקמה הוועדה ולמחרת כבר התפטרו רובם, מתוך איומים שהופעלו עליהם. מתוך כך, הדברים נמשכו והחוק בכנסת החל להתחזק.

"הייתי במצב קשה. כתבתי מכתב לראש הממשלה. לא קיבלתי תשובה. החלטתי לכתוב מכתב נוסף, וכתבתי שאם החוק מתקבל - אני מתפטר מהאחריות על הגירות ומהרבנות הראשית.

"ברור כשמש שיש מילה וטבילה וקבלת מצוות כדין"

"אנחנו נלחמים במסגרת ההלכה, לא מפחדים מבני אדם, רק מהקב"ה.

"שלחתי מכתב לכל גדולי ישראל, גם הספרדים וגם האשכנזים. צירפתי את המכתבים שנשלחו לראש הממשלה, ואת כל מה שהיה צריך. הכוונה הייתה לעורר. לא נענתי. חוץ מהגר"ש וואזנר שהתקשר אלי לילה אחד, ושוחחנו במשך 25 דקות, והוא אמר שינסה להועיל, אבל גם הוסיף שאין לו כל-כך השפעה.

"אלמלא מרן, לא היינו מחזיקים מעמד. מרן הוא פוסק הדור, והוא הורה לי להקים ועדה נוספת. באותו יום הבאתי את הוועדה בפני הרב, הוא הדריך אותם איך לבדוק ואיך לחקור.

"הגר"ע תמיד נושא בעול. אלמלא שהוא לקח את האחריות על הגיורים - הייתי מתפטר.

"אחרי שגמרו לחקור, הבאנו בפני הרב את הבדיקה וסיפרו הרבנים את כל מה שראו. הרב חקר ודרש אותם על דבריהם. אחרי זה, ישב עם עצמו, ניתח ואחר כך כתב בכתב-ידו את הפסק.

"אות באות. ממש תורת אמת הייתה בפיו.

"ברור כשמש שיש מילה וטבילה וקבלת מצוות כדין בגיורי צה"ל. יש כמה אנשים שמוציאים דיבה רעה וחבל על כל המחלוקות. אני מתבייש שאני צריך להסביר, שאני צריך לדבר, מרן כתב בכתב ידו, אחרי שהוא פסק - יש מקום לשאול למה פסק?! מי חקר?!

"אוי לנו לאותה בושה שאנחנו צריכים ליישב את דעת מרן. אנחנו צריכים לחשוש מדעתו? מי שמהרהר אחריו מהרהר אחר השכינה. כל מי ששלח ידו - לא יצא נקי. אוי לנו מיום הדין. צריך להזהר בכבוד מרן. להתפלל שלא תהיה שנאת חינם. שלא ייפגע עם ישראל מהפגיעה בכבודו של גדול התורה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}