כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ומי לא נכח באירוע הרבנים הגדול? - שר הדתות

במלון רמדה רנסנס בירושלים מתקיים כנס מיוחד של 'ועד רבני ההתיישבות' שר הדתות דווקא רצה להגיע, אבל קיבל הוראה 'מלמעלה' להיעדר • הסיבה: אריה דרעי היה אורח הכבוד

דווקא רצה לבוא. יעקב מרגי
דווקא רצה לבוא. יעקב מרגי



אמש (ה') נפתח במלון רמדה רנסנס בירושלים כנס מיוחד, בארגון ועד רבני ההתיישבות, בראשות הרב יוסף שלוש. מדובר באיגוד מקצועי של מאות רבני יישובים.

במהלך הכנס נידונה, בין השאר, גם הרפורמה אותה מבקש משרד הדתות להפעיל על מערך הרבנים בארץ, רפורמה לה מתנגדים בתוקף הרבנים עצמם.

הכנס, שנפתח ביום חמישי, יתקיים גם בשבת עצמה, בהשתתפות הגר"ש עמאר.

בשיחה עם הרב שלוש הוא מספר, כי נכנס לתפקיד לפני כ-8 שנים, "אל תוך נעליו הגדולות של הרב יוסף זמל, שפעל בראשות הארגון 22 שנים, ואשר לו אני חייב הכרת הטוב גדולה.

"מדובר בכנס מרשים, בכל קנה מידה. הבענו, בין השאר, גם את מחאתנו על ההוראות החדשות היוצאות ממשרד הדתות. תמיד נחשבו רבני ערים למשרות אמון, הבינו שהם עובדים בשעות לא שעות, בשעות הלילה ובשבתות, ושאי אפשר לחייב אותם בשעות עבודה שגרתיות. ופתאום מבקשים להחתים אותם על דו"חות.

"יש רבנים שלא יכולים לגור ביישובים שלהם. אבל עושים בתוכם עבודת קודש. לכן הם לא יוכלו להמשיך ולכהן כרבנים?! לדוגמה הרב אבא שלום, רבה של קידר. בכל ערב שבת הם נוסעים ומטלטלים, 13 נפשות, עד ליישוב, על כל הפעקאלך וכך רבנים נוספים רבים.

"שר הדתות יעקב מרגי הוא איש עשייה, אני מעריך אותו מאוד, וכך גם שאר הרבנים. הוא אדם יקר ביותר, אלא שאנשים במשרד הדתות מבקשים להרוס את מערכת הרבנות ולחייב אותה ברפורמה. ניסינו לבקש ממנו לעמוד בפרץ, אבל הוא עומד מול הוראות שמגיעות ממשרד המשפטים וגם מפקידי משרדו".

"אני לא מאשים אותו"

אורח הכבוד בכנס היה אריה דרעי, יו"ר תנועת ש"ס לשעבר. השר מרגי, מטבע הדברים, אמור היה אף הוא להשתתף, ואף הוזמן בכבוד לכנס. הרב שלוש אף מספר כי השר רצה להגיע "בכל ליבו ונפשו", אלא שאז הגיעה ההוראה "מלמעלה" והוא ביטל את בואו.

גם הרב רפאל פנחסי, מזכיר מועצת חכמי התורה של ש"ס ביטל את השתתפותו ברגע האחרון. לעומתם, כיבדו בנוכחותם את האירוע הרבנים הראשיים לישראל, הגר"י מצגר והגר"ש עמאר, שאף ישתתף בדיונים שייערכו בשבת.

• לא הבנתם מראש שאם אורח הכבוד שלכם הוא אריה דרעי, שר של ש"ס לא יוכל להשתתף באירוע?!

"אריה דרעי זה לא ש"ס? אני הרי יודע מה אריה עשה ויעשה בש"ס, אז מהי הבעיה בכך שהוא האורח שלנו?! רבנים לא מתעסקים בפוליטיקה, מבחינתי שר הדתות הוא זה שממונה על הרבנים ולכן עליו לבוא לאירוע. אני לא מאשים אותו, כי הוא מבחינתו רצה להגיע. אריה, מבחינתו, אמר 'ברוך הבא, שיגיע'.

"הצעתי לשר שאולי יגיע יחד עם הרב עמאר, הוא הסביר לי שהרב עמאר הוא אינו פוליטיקאי, ואינו מחויב לחשבונות פוליטיים. אצלו המצב שונה".

האם לקראת האירוע הבא ילמדו לקח?

הרב מסרב להתייחס לכך, ושב ואומר כי רבנים אינם אמורים להתערב בשיקולים פוליטיים כאלו ואחרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}