כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הגרי"ש: "אפשר להישבע שהמגוירים - גויים גמורים"

כך התבטא באוזני חבר מועצת החכמים של ש"ס • "צריך ללחום על חילול ה', אל תפחדו מאיומים", אמר לבנו של הגר"מ שטרנבוך" • וידאו ממפגש הגר"ש עמאר עם 'העדה'

הגרי"ש במחיצת מקורביו. צילום ארכיון
הגרי"ש במחיצת מקורביו. צילום ארכיון

ניסיונות הפשרה בין גורמים ב'עדה החרדית' לבין אנשי ש"ס, נתקלו בהתנגדות של הגרי"ש אלישיב וראב"ד העדה, הגר"מ שטרנבוך.



בוידאו: המפגש בין הגר"ש עמאר לאנשי 'העדה החרדית', במהלכו מסביר הרב הראשי כי הגיורים הצבאיים נעשים על פי ההלכה



מובילי הפשרה, השייכים למערך הכשרות ב'עדה החרדית', ראו בימים האחרונים כי המלחמה על הגיורים עלולה להוביל לפגיעה בהכשר 'העדה החרדית', וניסו להוביל מהלך עצמאי לנטרול הפגנת הענק המתוכננת ליום רביעי.

עוד בנושא:
המגעים נכשלו? הראב"ד והגרי"ש מתעקשים: יש עצרת • פרסום ראשון

נאמני ביתו של הגרי"ש אלישיב, ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' בצהרי יום שישי, מדמים את המצב שנוצר לפרשת השבוע האחרונה. "משה רבנו יורד מהשמיים ורואה עגל זהב. הוא מנסה לברר מי אחראי על העוול הזה, ואומרים לו: זה לא אנחנו, זה אהרון הכהן. הוא שואל את אהרון, ואהרון אומר לו שהוא רק זרק את הזהב לבפנים. ואז משה הולך לחפש את האינשי דלא מעלי שאחראים לכך שיצא עגל. זה מה שקורה כאן עכשיו. היו כאן אינשי דלא מעלי שקידמו את הגיורים בכדי לקדם את האינטרסים שלהם בממשלה, והם מתחבאים מאחורי אהרון הכהן (הגר"ע יוסף. י.כ ".

קשה שלא לשמוע את הזעם בקולות האנשים שמקיפים את הגרי"ש אלישיב. "אנחנו יודעים שאותם אנשים שמתחבאים מאחורי גלימתו הטעו אותו".

• אולי טלו קורה מבין עיניכם, יש לא מעט הטוענים שגם בסביבת הגרי"ש אלישיב יש אנשים שמטעים אותו?

"השבוע היה אצלו הגר"ש כהן, מחברי מועצת חכמי התורה, שניסה לדבר על ליבו של הרב 'לרדת' מהמאבק. אני ישבתי באותה פגישה. הגרי"ש אמר לרב שלום: 'אני אומר לך בוודאות שאתה יכול להישבע שבועה גמורה שכל מתגיירי הצבא הם גויים גמורים'. משהו יכול להגיד שאנחנו הטענו אותו. חוץ מזה שלאף אחד אין אינטרס להיכנס לחזית מול ש"ס. ההפך הוא הנכון. יש כאן מאבק הלכתי טהור".

• אבל אי-אפשר להתעלם מהעובדה שהגר"ע יוסף חתום על הגיורים?

"שים לב, שמתחילת המאבק שמו של הגר"ע יוסף לא הוזכר בשום צורה. אף אחד לא חושב לזלזל בו ח"ו. יש כעס גדול על האנשים שמסביבו, שמשיקולים פוליטיים צרים גררו את כולנו למצב הזה. אף אחד לא היה בא בטענות אם היו לוקחים על עצמם את ההחלטה, ונעמדים בחירוף נפש בכדי להגן עליה. אבל כשהם מתחבאים מאחורי דמותו הגדולה, זו שערוריה".

• הגרי"ש ישתתף בעצרת המחאה?

"ודאי. מה השאלה בכלל. והוא יעשה הכל בכדי שכמה שיותר אנשים יבואו. אין על זה שום דיון".

בתוך כך, בשיחה עם הרב אשר שטרנבוך, בנו של הגר"מ שטרנבוך, שהגיע אל הגרי"ש אלישיב בשליחות אביו, אמר הגרי"ש: "לא לפחד מאיומים. צריך ללחום על חילול ה'".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}