כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

המגעים נכשלו? הגרי"ש והראב"ד: יש עצרת

בישיבה חשאית בין נציגי ש"ס ו'העדה' סוכם: העצרת נגד אישור גיורי צה"ל - תבוטל • הגרי"ש לא התלהב מהפשרה - וישתתף בעצרת • ש"ס מיהרה להוציא הודעה: 'העדה' התקפלה • אנשי הראב"ד: "הטעו אותו. העצרת - כמתוכנן" • ב'עדה' החליטו: לא תהיה 'קריעה' • נמשך מו"מ קדחתני בין הצדדים

תתקיים עצרת או לא? הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף
תתקיים עצרת או לא? הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף



בתום ישיבה חשאית, שהסתיימה אמש בשעה שלוש לפנות בוקר, בה השתתפו נציגי ש"ס ו'העדה החרדית', הוחלט כי עצרת הענק המתוכננת להתקיים ביום רביעי נגד אישור גיורי צה"ל על ידי נשיא מועצת החכמים, הגר"ע יוסף, והרב הראשי הראשל"צ הגר"ש עמאר - תבוטל.

הישיבה חשאית התקיימה גם בבית ראב"ד 'העדה החרדית', הגר"מ שטרנבוך, ובמהלכה שוחחו טלפונית גם עם גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס. בפגישה השתתף גם הרב שלמה פפנהיים.

אלא שהיום (ו) בבוקר, כאשר נכנסו נציגים מטעם 'העדה החרדית' אל הגרי"ש אלישיב - שעודד את קיום עצרת המחאה, ואף הבטיח להשתתף בה אישית - כדי לשוחח עמו על הסיכומים, לא התלהב הגרי"ש מההסכמה שהושגה, וישתתף בעצרת כמתוכנן. "חייבים למחות על חילול ה'", התבטא הגרי"ש בפני אורחיו.

בעקבות כך ניסו הצדדים להשיג פשרה, לפיה במקום 'עצרת מחאה' ענקית יתקיים רק 'כינוס של העדה החרדית'. אולם ש"ס מתנגדת לפשרה זו, ובין הצדדים נמשך מו"מ קדחתני.

גם בתוך 'העדה' עצמה מתנהלים מאז שעות הבוקר מגעים קדחתניים בשאלה כיצד לנהוג, לאחר שהגרי"ש לא התלהב מההסכמה שהושגה.

בינתיים סוכם, במהלך פגישה של ראשי הנהלת 'העדה' היום בבוקר, כי יבוטל מעמד הקריעה בעצרת, והאירוע יהפוך ל'כינוס'.

יחד עם זאת, אנשי ביתו של הראב"ד, הגר"מ שטרנבוך, אומרים כי העצרת לא בוטלה, וכי "הטעו את הראב"ד שהגאב"ד הורה לבטל". לדבריהם, העצרת תתקיים כמתוכנן. כפי המסתמן עתה, 'העדה' לא תתמוך במאבקו של הראב"ד.

מש"ס נמסר לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים':

"תקדים היסטורי מפתיע: העדה החרדית התקפלה. ביקשו סליחה ויבטלו את העצרת. אתמול בלילה לאחר לחצים שהפעילו ראשי העדה להתקבל בביתו של הגרש"מ עמאר הגיעו משלחת מראשי העדה בינהם בנו של הגאב"ד טוביה וייס, והרה"ג שלמה פפנהיים, לאחר הסכמת הגרש"מ במטרה להרגיע את הרוחות והמחלוקת.

"לאחר סקירתו של הגרש"מ עמאר על התנהלות מערך הגיור הביעו ראשי העדה חרטה, ביקשו סליחה ומחילה והתחייבו בתיעוד וידאו מצולם לבטל את העצרת המתוכננת נגדו ונגד הגר"ע יוסף שליט"א.

"בנוסף הגיעו הבוקר להסביר אישית להגרי"ש אלישיב שליט"א כי מערך הגיור תקין ופועל בהתאם להלכה אולם עסקני הבית הערימו קשיים לקבלם מתוך שנאה עיוורת לספרדים, לגר"ע יוסף ולגרש"מ עמאר מה שמוכיח שאין ההלכה עומדת ברום מעיניהם אלא השנאה והכבוד שמוציאה אותם מדעתם".

איומי ש"ס: נפגע באינטרסים של 'העדה'

המאבק בין הפלגים השונים בנושא חוק הגיור הצה"לי צבר תאוצה בימים האחרונים, עד כי דומה היה כי הנחשול עתיד לעורר מלחמה של ממש בין חלקי הציבור החרדי.

השבוע נפגש בנו של הגר"ע, הגאון רבי יצחק יוסף, עם הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, בניסיון לשכנעו כי הפסק של אביו צודק, אולם הפגישה לא הועילה ליישור ההדורים.

בתוך כך עבר המאבק לפסים אחרים: הרבנות הראשית פרסמה הודעה לפיה נבדקו משחטות בכשרות הבד"צ, וכי הרבנות שוקלת לשלול את רישיון בד"צ 'העדה' למתן כשרות, עקב דו"ח על כשלים חמורים. יעקב סבג, ראש מחלקת כשרות ברבנות הראשית, הבהיר כי הדו"ח אינו קשור לגיורים, אך קשה היה להשתחרר מהתחושה כי קיים קשר שכזה.

בהודעה לתקשורת ששיגר השר לשירותי דת, יעקב מרגי, הוא הסיר את הכפפות ואמר: "הגיע הזמן שבעדה החרדית האשכנזית יפנימו שהגר"ע יוסף שליט"א הוא פוסק הדור של הציבור הספרדי. הגיע הזמן שיכירו את מקומם בעולם התורה, ההלכה והארץ. כל ניסיון לפגוע במרן יתקל בתגובה כואבת. הגיור הצה"לי הוא פסק הלכה. הפסיקו לקרוע את העם, תתעסקו במשבר הקשה שפוקד את החברה החרדית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}