כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מסתמן: יוגש כתב אישום נגד ליברמן

לפי דיווח בערוץ 2, בכירים בפרקליטות סבורים כי אין די ראיות להאשים את ליברמן בשוחד • לדבריהם, יש מספיק ראיות להאשים אותו בהלבנת הון ובמרמה • ולאן מועדות פניו של ליברמן?

אין שוחד. ליברמן. צילום: יעקב כהן
אין שוחד. ליברמן. צילום: יעקב כהן



ערוץ 2 חשף הערב, מפי גורמים בפרקליטות, כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, יודיע בימים הקרובים על הגשת כתב אישום נגד שר החוץ, אביגדור ליברמן, בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט. ליברמן, על פי הדיווחים, לא יואשם בסעיף השוחד.

ראשית, נדגיש כי לדיווחים אין כל ביסוס מפי גורם רשמי, והם מסתמכים על הדלפות מצד גורמים בפרקליטות.

מההדלפות עולה, כי במהלך שבוע הבא עוד עתידים להתקיים מספר דיונים בנושא, אך מסתמן כי בכירי הפרקליטות כבר החליטו, פה אחד, שלא לכלול את סעיף השוחד, בשל היעדר ראיות מספיקות.

במהלך השבועות האחרונים נערכו מספר דיונים שנוהלו בידי ויינשטיין, ואשר בהם השתתפו גם פרקליט המדינה, משה לדור, בכירי הפרקליטות והצוות המטפל בתיק.

בין הבעיות שעלו לדיון הייתה העובדה שחלק מחיקורי הדין נעשו בחו"ל, ולכן תהיה בעיה טכנית בהבאת העדים להעיד. בנוסף, ראיות רבות מבוססות על מסמכים ולא על עדויות אנושיות, כך שיקשה להוכיח שמדובר בשוחד ושאכן האיש התכוון לבצע עבירה.

לא מתכוון לפרוש מהממשלה. האמנם?

השבוע, במהלך ישיבת הסיעה שהייתה פתוחה לעיתונות, ניתן היה לחוש את גל הצונאמי המתקרב והולך. "אני פה כדי לתת לכם את המידע, וכדי שלא תצטרכו לפרשן אותי. אני קורא בעיתונות דברים, שכאילו מפרשנים אותי, ואשר אין בינם לבין המציאות דבר", אמר.

"אני לא מתכוון לפרוש מהממשלה", הודיע מצד אחד באופן נחרץ. מצד שני, השפיל את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשידור חי בנושא השגריר עוזי ארד. הוא הוסיף ואמר כי אינו מרוצה במאת האחוזים מהממשלה, וכי לא הכול ורוד או גן עדן, אך עדיין האלטרנטיבות אינן טובות יותר".

נראה כי בימים הקרובים יהיה על ליברמן להחליט לאן מועדות פניו. מחד, הוא חוזר ומבהיר כי לא נולד במשרד החוץ, וכי אם יואשם, בכפוף לשימוע, יפרוש מתפקידו. מאידך, יש סימנים רבים לכך שפניו מועדות לפירוק הממשלה. תקופת ממשלת מעבר היא תקופה בה כתב האישום שלו יוקפא, והדבר יכול להוות עבורו את קרש הקפיצה לכנסת לקדנציה נוספת.

תרחיש נוסף מדבר על אפשרות לפיה יערוק מהקואליציה הנוכחית ויתפור קואליציה יחד עם קדימה. ניסיון העבר מלמד כי פוליטיקאים הנמצאים בשמאל חסינים יותר מפני משפטים. עיין ערך ההתנתקות, אותה יזם שרון, כפי שטוענים רבים, כדי להימלט מאימת הדין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}