כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הנגיד: "נעודד מעסיקים להעסיק חרדים"

פרופ´ סטנלי פישר הרצה בפני סטודנטים בקמפוס החרדי בקריה האקדמית אונו וחשף את משנתו הכלכלית: "ננסה להשפיע על חרדים שמתלבטים האם לצאת לעבודה או לא" • תמונות מהאירוע

הנגיד: "נעודד מעסיקים להעסיק חרדים"

"נביא את המעסיקים לשלב חרדים בעבודה", אמר נגיד בנק ישראל, פרופ´ סטנלי פישר,

הנגיד דיבר בפני סטודנטים בקמפוס החרדי בקריה האקדמית אונו ונאם במסגרת "בימת השיח הציבורי".

פישר חשף בפני הסטודנטים את משנתו הכלכלית לגבי המשק הישראלי, הדגיש כי המשק הישראלי במצב טוב, ומתמודד היטב עם משברים בעיקר בהשוואה לאירופה ולארה"ב.

לאחר התבטאויות תקיפות של הנגיד בתקופה האחרונה בנוגע לתעסוקת חרדים, התבטאויות שכללו בין היתר אמירות כמו: מדינת ישראל לא יכולה לסבול מצב בו רבים בציבור החרדי לא עובדים, פישר ניסה הערב לשגר דווקא מסר ידידותי.

כשנשאל לגבי פעולות בנק ישראל לעידוד יציאת החרדים לשוק העבודה, השיב: "אנחנו מנסים לגרום לשיח ציבורי משני הצדדים. לגרום למעסיקים להבין שאפשר להעסיק חרדים ולהרוויח מזה וכך גם להשפיע על חרדים שמתלבטים האם לצאת לעבודה או לא".

הנגיד הוסיף כי: "אין לבנק ישראל את הכלים הישירים להשפיע על התקציב. עזרה כספית צריכה לבוא מהממשלה. בנק ישראל מנסה להבין מה הסיבות לבעיות ואיך לשנות את המצב".

פישר סיפר לסטודנטים כי, "באינטל יש אחוז עובדים חרדים גבוה מאחוז החרדים באוכלוסיה. באינטל אומרים שזה עוזר להם להעסיק חרדים כי מדובר באנשים טובים".

עוד אמר הנגיד כי הוא מתכוון לפעול בתקופה הקרובה לאפשר את השתלבותם של עובדים חרדיים במסגרת בנק ישראל.

הנגיד נשאל גם לגבי אפשרות סיוע במימון לימודים לסטודנטים החרדים והשיב: "החברה צריכה למצוא דרך לממן את ההשכלה הגבוהה של הסטודנטים.

"אני לא בטוח אם בהלוואות או במלגות. בעולם יש כל מיני דרכים לעשות את זה. לדוגמא באוסטרליה מקבלים הלוואות וההחזר תלוי בהכנסות של הסטודנט לאחר שהוא משתלב בשוק העבודה.

"יכול להיות שהדרך הטובה ביותר היא לתת מימון מסוג זה או אחר וגם לעזור לאוניברסיטאות".





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}