כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מיהו השולח הנסתר שפיענח כתבי הרוגוצו'בר?

אין ספור צורבים ניסו בעשרות השנים האחרונות לפענח את כתביו הסתומים של הרוגוצ'ובר • מכון שהוקם לפיענוח כתביו, זכה לקבל דואר אנונימי שסייע במלאכה • מי השולח?

מכתב אנונימי. תמונת אילוסטרציה
מכתב אנונימי. תמונת אילוסטרציה

עיתון 'שעה טובה' פרסם ידיעה העוסקת בראש ישיבה שהסתתר מאחורי תיבת דואר ופענח את כתביו המוקשים של הרוגוצ'ובר.

כידוע, הרוגוצ'ובר – מגאוני פולין - היה רושם את הערותיו על הש"ס והראשונים בקיצור מופלג והשתמש בקודים שחלקם היו קשים לפענוח. רבים וטובים עמלו שעות רבות על פיענוח כתביו המוקשים, והעביו לילות שלמים בכדי לרדת לסוף דעתו. גם צורבים צעירים ניסו לאורך השנים את מזלם, והוגיעו את מוחם בנסיונות עקרים לאחוז בשולי גלימתו של הגאון רבי יוסף רוזין מדווינסק.

במודיעין עילית קיים מכון העוסק בפעילות דברי הרוגוצ'ובר, כאשר לא אחת אנשים העומדים בתחושה כי הם ניצבים מול מבוי סתום, ומתקשים להבין למה הוא רומז בדבריו, ועדיין נותרו הערות רבות בלי מיושבות.

יום אחד קיבלו אנשי המכון גלויה לא חתומה שבה כותב להם אלמוני כי אם הם מעוניינים לפענח קטעים בדברי הרוגוצ'ובר, הוא מוכן לסייע. אנשי המכון לא ידעו במי ומה מדובר, אבל מכיוון שעמדו מול קשיי פיענוח, שיגרו לאותה כתובת כמה אגוזים קשים במיוחד, וראה זה פלא: בתוך מספר ימים הגיע מכתב חוזר המיישב בצורה ברורה ורהוטה את הקטעים.

במכון התפעלו מהדברים והמשיכו לשגר שאלות, והיהודי האלמוני המשיך לשגר תשובות. כך התפרס לו הדו שיח על פני חודשים ארוכים.

עיתון 'שעה טובה' שהביא את הסיפור, נמנע מלפרסם את שם האישיות ששלחה את התשובות, אך האתר החב"די col מדווח הבוקר כי השולח האלמוני הוא לא אחר מראש ישיבת 'שפת אמת' – הגר"ש אלתר, שבשבת הקרובה ימלאו 15 שנה לפטירת אביו בעל ה'פני מנחם'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}