כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

יפן רוצה את בונדו בחזרה • מלחמת הגירסאות

השלטונות ביפן זועמים על שחרורו המוקדם של יוסף בונדו • עו"ד ציבין: "מקווה שישראל תבהיר ליפן את אי ההבנה" • האם הקרע עלול לפגוע באסירים הנוספים? • ראיון

"אין סכנה". עו"ד ציבין. לצידו: אבא דונר ומשפטן יפני
"אין סכנה". עו"ד ציבין. לצידו: אבא דונר ומשפטן יפני

בעקבות הפרסומים הבוקר (ה) על זעם השלטונות ביפן בגין שחרורו המוקדם והבלתי מוסכם של האסיר יוסף בונדו משערי הכלא, שוחח 'בחדרי חרדים' עם עו"ד מרדכי ציבין, הנחשב למומחה בנושא ומצוי בפרטי הפרשה כפרקליטם של שני הבחורים הנמקים בכלא היפני.

לדברי ציבין, יפן העבירה את בונדו לישראל - וההסכם היה שהאסיר יישאר בכלא עד חודש נובמבר 2011. הנשיא שקיבל את הבקשה לחון את בונדו הציב תנאים מסוימים. בין התנאים, הוא ביקש לקבל את עמדת יפן.

עוד בנושא:
דרמה • יפן מאיימת במשבר: למה שיחררתם את בונדו?

"ישראל הוציאה מכתב למשרד המשפטים היפני" מספר ציבין. "במכתב נכתב שנשיא המדינה שוקל לקצוב את עונשו, ובין היתר, נכתבו שאלות נוספות הקשורות בעניין".

"הפרסומים לפיהם משרד המשפטים הישראלי ענה לחלק מהשאלות, אך לא ענה באופן ברור וחד משמעי לשאלות אחרות, הם שקריים", קובע ציבין ואומר: "היפנים מעולם לא הגיבו".

מנגד, ישראל טוענת, לאחר ההאשמה הכבדה, כי מעולם לא קיבלה תשובה חוזרת מהיפנים. ישראל גם טוענת, מסביר ציבין, כי בתוך האמנה האירופאית קיימת זכות לקיים את ההליך, לחון ולקצוב את עונשו של האסיר ולתת שליש.

"למעשה, כל חוקי המדינה לגבי האסירים, חלים אוטומטית גם לאסירים המועברים לישראל. אלא אם כן יש הסכם עם המדינה המעבירה".

• האם הסיפור הזה יכול לפגוע בשני הבחורים הנמקים בכלא היפני?

"אני מאמין שהדבר לא ייפגע בשני הבחורים שנמצאים ביפן. אנחנו מקווים שההליכים המשפטיים בעניינם יסתיימו במחצית השנה הקרובה והם ישתחררו, וממילא לא יצטרכו להמשיך לרצות את עונשם בישראל.

"בכל מקרה, אני מקווה שהמדינה תבהיר ליפן את אי ההבנה שנוצרה. היפנים נוהגים בנו בהגינות מוחלטת. הם מקיימים ומקפידים על קיום הכללים הבינלאומיים הרבה יותר ממדינות אחרות במערב".

גורם אחר, המכיר אף הוא את ההתנהלות היפנית, אומר ל'בחדרי חרדים': "יפן היא מדינה של כבוד. מגיל אפס מחנכים את התושבים לכבוד. זאת לא מדינה שתתן למדינה כזו או אחרת לרמוס את כבודה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}