כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

דרמה • יפן מאיימת במשבר: למה שיחררתם את בונדו?

יפן זועמת על החנינה שקיבל 'אסיר יפן' יוסף בונדו, שריצה בישראל את עונשו • הודיעו לישראל: הפרתם הסכם! • משפחת בונדו 'לבחדרי חרדים': "מזינים התקשורת בבדיות"

יוסף בונדו אצל הגר"ח קנייבסקי לאחר שיחררו
יוסף בונדו אצל הגר"ח קנייבסקי לאחר שיחררו



השלטונות בטוקיו זועמים על שחרורו הטרי של יוסף בונדו שנעצר לפני שלוש שנים ביפן יחד עם עוד שני בחורים העצורים ביפן, כך מדווח 'ידיעות אחרונות'.

השלושה נעצרו לאחר שנתפסו מבריחים למדינה יותר מ-90 אלף כדורים של סמים שהעבירו מאמסטרדם.

השלושה הכחישו את המיוחס להם אך בית המשפט היפני לא קיבל את גרסתם. בונדו, כזכור נשפט ל-5 שנות מאסר ואילו השניים הנוספים נשארו בכלא היפני ועניינים ממשיך להתדיין בבית המשפט.

ישראל הפעילה לחצים כבדים על היפנים כדי שיסכימו להעביר את בונדו להמשך ריצוי עונשו בארץ, מאחר והיה קטין.

שורה ארוכה של רבנים ידועים, עסקנים מהציבור החרדי, אישי ציבור וחברי כנסת פעלו למען שחרורו. בין המגעים היה מעורב, שר המשפטים, יעקב נאמן ואף חלק מאישי הציבור נסעו לבקרו ביפן.

לפני כשנה הגיעו הצדדים להסכם, אך התנאי היה כפול: בונדו לא יקבל חנינה מנשיא המדינה ויישאר בכלא עד נובמבר 2011.

במרס 2010 הוא נחת בישראל לאחר שריצה 31 חודשי מאסר, ומאז ששהה בכלא ניצן ברמלה.

בינואר האחרון, הופתעו בני משפחתו של בונדו ובאישור ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר שב בונדו לביתו וביקר בבתי הגדולים בבני ברק שעות ספורות לאחר מכן.

בדיעבד התברר כי כדי לאפשר את קיצור מאסרו נתבקש נשיא המדינה שמעון פרס לקצוב את עונשו - וכך עשה. הדבר נודע בימים האחרונים ליפנים ואלה העבירו לשגרירות ישראל בטוקיו מחאה חריפה תוך האשמת ישראל בהפרת ההסכם.

גורמים מדיניים אמרו אמש כי הפרשה מוציאה לישראל שם רע של מדינה לא אמינה אשר אינה עומדת בהסכמים. כעת מנסים במשרד המשפטים לפתור את המשבר בין שתי המדינות כדי לאפשר את העברתם ארצה של שני האסירים הנוספים.

מבית הנשיא נמסר בתגובה: "מדובר בתיק שגרתי שהגיע אלינו עם המלצה ברורה של מחלקת החנינות במשרד המשפטים ושר המשפטים יעקב נאמן. לאור כל הנתונים הנשיא החליט לקצר את עונשו בשנה כך שיוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים של שב"ס שהיא החליטה על שחרורו".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "יוסף בונדו הועבר לפני 10 חודשים להמשך ריצוי עונשו בישראל מכוח חוק ובהסכמת הגורמים המוסכמים בישראל וביפן. בניגוד לשמועות, יפן לא התנתה את מתן אישורה להעברתו של בונדו ארצה בתנאים שונים מאלו המחייבים מכח האמנה האירופאית להעברת נידונים.

"לאור בקשת עורכי דינו של בונדו לחנינה שהתבססה על הטענה שאילו היה מרצה את עונשו ביפן היה זכאי להשתחרר בנובמבר 2010, הפנה משרד המשפטים רשימת שאלות למשרד המשפטים היפני, ובתגובה היפנים הפנו לחקיקה כללית ממנה השתמע כי יש בסיס לטענת פרקליטיו.

"שאלות הבהרה נוספות שהופנו ליפנים לא נענו באופן ברור וחד משמעי".

ממשפחת בונדו: "כל פעולותינו נעשו בתיאום"

ממשפחת בונדו נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים':

"כל פעולותינו נעשו בתיאום, בעצה, בהדרכת ובהכוונת הדיין הנודע הגאון רבי מענדל שפרן שליט"א, תוך סינכרון מלא בין רשויות החוק בישראל וביפן - בהדגש ברור שמהלך זה לא יזיק לשני הבחורים הנותרים שעדיין נמקים בכלא.

"רק לאחר שווידאנו זאת התקדמה בקשת החנינה.

"תגובות בית הנשיא ומשרד המשפטים מדברות בעד עצמן!

"צר לנו שגורמים אינטרסנטיים המתיימרים לטפל בעניינם של שני הבחורים, מזינים את כלי התקשורת בנתונים בדויים אשר רק עלולים להזיק לאסירים הנמקים בכלא!"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}