כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אייכלר מפשיל שרוולים • הצעת חוק ראשונה

הח"כ הטרי ישראל אייכלר דואג לחולים • בהצעת חוק חדשה, הוא דורש להקל בקבלת סבסוד של קופת חולים עבור נסיעות לבית החולים • ומה יקרה לחולה שלא אושפז?

היידה לחוק הראשון. אייכלר ביום השבעתו. צילום: יוסי פורמנסקי
היידה לחוק הראשון. אייכלר ביום השבעתו. צילום: יוסי פורמנסקי

הצעת חוק ראשונה, אותה הניח הח"כ הטרי ישראל אייכלר על שולחן הכנסת, עשויה להביא הקלה משמעותית לחולים במחלות מסוימות, הנאלצים עד היום לממן מכיסם מחצית מהוצאות הנסיעה לטיפול בבית חולים וחזרה.

אבל היא מעניינת לא רק בשל התועלת שבה, אלא גם משום שהיא מהווה ציון דרך: החוק הראשון שלו כחבר כנסת.

בהצעה, אותה הניח אייכלר, הוא מבקש לתקן את חוק ביטוח בריאות ממלכתי באופן שיחייב את קופות החולים לממן מימון מלא של הוצאות הנסיעה באמבולנס או במונית, ככל שהנסיבות הרפואיות מחייבות זאת.

על פי החוק כיום, חולים אלה מקבלים החזר רק על מחצית מההוצאות, ומדובר בעשרות נסיעות משך השנה שעלות כל אחת מהן מסתכמת לעיתים במאות שקלים. וכך, בנוסף לסבל הרפואי, נאלצים החולים להתמודד עם הוצאה כבדה זו.

סעיף נוסף בחוק שהניח, מתייחס להסעות חירום באמבולנס במקרים בהם אין אשפוז, שלפי החוק הקיים אינו ממומן.

לדבריו, קיימים מקרים רבים בהם המציאות מחייבת פינוי חירום באמצעות אמבולנס לבית החולים, כמו פגיעה בעיניים, שברים פתוחים בגפיים או הקאות כתוצאה מחבלת ראש. מקרים אלה מחייבים טיפול בחדר המיון, אך לא אשפוז. עקב כך, קופות החולים מממנות אך ורק את הטיפול הרפואי, אך לא את אגרת הסעת החירום, ובחוק המוצע מבקש אייכלר לתקן את העיוות.

סעיף חשוב נוסף בהצעת החוק מתייחס לשיטת ההתחשבנות בין קופות החולים לחולים המוסעים באמבולנסים.

בחוק מוצע, כי ההתחשבנות תהיה ישירות בין חברת האמבולנסים לקופות החולים, בניגוד להוראות החוק כיום המקשות על החולים שנאלצים לשלם עבור ההסעה, ורק לאחר מכן, במידה והדבר אפשרי, הם זוכים להחזר כספי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}