כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"עוד יעצרו את מי שיקרא את ההגדה" • צפו

למרות צו המעצר נגדו, התייצב הגר"ד ליאור בבית מדרשו של הגר"י יוסף ותקף את הפרקליטות והעומדים בראשה • הגר"י - שגם נגדו תלוי צו מעצר - הוסיף פלפל • סיקור ווידאו

הגר"ד ליאור והגר"י יוסף
הגר"ד ליאור והגר"י יוסף

למרות צו המעצר העומד נגדו, בשל הסכמה לספר 'תורת המלך', העוסק בהלכות הריגת גוי, התייצב הערב (ד') הגאון רבי דב ליאור בבית הכנסת בורוכוב שבשכונת הבוכרים בירושלים, והביע את עמדתו בקול ברור ונחרץ.

למרות שלאירוע לא היה פרסום מקדים, השמועה עברה מפה לאוזן ולבית הכנסת הגיעו כ-300 איש.

כשלצידו ישוב הגאון רבי יעקב יוסף, שגם נגדו תלוי ועומד צו מעצר בגין הסכמתו לספר, תקף הרב ליאור את הפרקליטות ואת העומדים בראשה. הרב יעקב יוסף הצטרף אל האורח וכינה את המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן - "ליצן". הגר"י יוסף הזכיר גם כי בעוד חודש, בחג הפורים, נהוג לקרוא במגילת אסתר, שבה נאמר כי היהודים הרגו 75 אלף איש, לאחר הוראה של המלך אחשוורוש, שהתירה להם להתנקם באויביהם.

"האם הפרקליטות מתכוונת להעמיד לדין את מי שייקראו את מגילת אסתר?", שאל הרב יוסף.

הרב יוסף גם שאל, לקול צחוקם של הנוכחים, האם המשטרה תעצור את כל מי שיאמרו בהגדה של פסח "שפוך חמתך על כל הגויים אשר לא ידעוך", משום שהיא כוללת את הבקשה "תרדוף באף ותשמידם מתחת שמי ה'".

לדבריו, הספר 'תורת מלך' מבוסס על המוסר היהודי, ויש הבדל בין המוסר המבוסס על התורה ובין מוסר "מעוות" שלו מטיפים, לטענתו, שופטי בג"ץ.

הרב ליאור התייחס בדרשתו לפרדוקס הנובע מהחובה ההלכתית להישמע לחוקי המדינה, המבוסס על הכלל התלמודי "דינא דמלכותא דינא". "יש דינא דמלכותה דינא, אבל זה תקף רק כאשר הדין שווה לכולם", אמר הרב ליאור, והוסיף: "כאשר השמאלנים מדברים, יש להם חופש ביטוי".





















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}