כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

היומנים נחשפים • "הוא שיתק לנו את הרגש" • בלעדי

יומנים אישיים של בוגרות הסמינר, שופכים אור על 'שיטת רמתי' • "קיבלתי ממנו עזות פנים להתנהג כמו חיה" • "תילחמו בו בכל הכוח" • המכתבים - בפנים

"הייתי בתוך בועה". אהרן רמתי ותלמידה. צילום: דודי ועקנין, ישראל היום
"הייתי בתוך בועה". אהרן רמתי ותלמידה. צילום: דודי ועקנין, ישראל היום



האם סמינר 'באר מרים' בירושלים, בהנהלת אהרן רמתי, הוא סמינר נורמטיבי כשר לבנות ישראל - או כת מסוכנת שיש לברוח ממנה כמטחווי קשת?

עדויות הנחשפות כאן - שופכות אור על ממדי הפרשה, המסעירה את המגזר החרדי. בשרשרת מכתבים, הנחשפת לראשונה ב'בחדרי חרדים', כותבות בוגרות הפנימייה את אשר על ליבן.

במכתבים, מגוללות הבנות, בכתב ידן, לפרטי פרטים, את 'שיטת רמתי'.

עוד בנושא:
פרשה חדשה • גדולי ישראל נגד "הכת של הרמתי" • מסמכים
"ראיתי דמעות של אמהות" • ניסים זאב בראיון נוגע ללב על 'פרשת רמתי'
סימוסים? "לא רציתי לדבר עם הבנות" • בלעדי: רמתי מגיב
רב הנסתר • 'סערת רמתי' בכותרות העיתונים
"חטפו תלמידה, וכלאו אותה במרתף" • להאזנה

"נקלעתי למדרשיה של רמתי בתור אורחת", מתוודה אחת הבנות. "אחרי שטיפות מוח שעשו לי הבנות ורמתי עצמו שדיבר איתי, הפכתי לתלמידה מן המניין. זה לא היה רצוני האמיתי. הם פשוט משתלטים על הרגשות ומחליטים לך מה לעשות ושכדאי לך להיות אצלנו ונותנים את כל ההוכחות שהדרך שלהם נכונה.

"הוא הביא אותי למצב שזהו, הנה, מצאתי את הדרך הנכונה, את המקום שבו אוכל להתחזק בעבודת ה'.

"כשהייתי בפנים, קבלתי מהם הרבה כוח ועזות פנים להתנהג פשוט כמו חיה מטורפת. צפצפתי על כולם - על ההורים, האחים, האחיות, מורות וחברות. פשוט זלזלתי בכולם. לשים פס על כולם".

הבחורה כותבת כי הגיעה למצב שהם "שיתקו את הרגש שלי. הייתי בתוך בועה של ה'רמתי הזה'. שכחתי שקיימת מצוה כה חשובה. בעצם לא שכחתי. פשוט זלזלתי במצווה בצורה חמורה מאד. ויותר מזה, הייתי מקבלת מהם פידבק לזלזל בהורים שלי".

בסיום מכתבה, היא כותבת: "אנא מכם הורים יקרים, רבנים וכל מי שעוסק במלאכה. אל תרימו יד. תלחמו בכל הכוח".

כמו עדות בית דין

במשך שנתיים וחצי שהתה רחל (שם בדוי) בפנימייה של אהרון רמתי. על-פי המכתב שלה, היא נקלעה למקום לראשונה בגיל צעיר - בכיתה ט'.

"באוזניים שלי שמעתי בת שאומרת 'אני רק מבחוץ נראית טובה, אבל בפנים אני רקובה'. וזאת בת שאפשר לומר שהיא ותיקה במקום", כותבת רחל.

רחל מספרת כי היא עצמה הביאה למקום בנות עם שאלות באמונה, בתקווה שרמתי ידע להשיב להן. "על השאלות הוא בטח לא ענה", היא כותבת. "דבר אחד הוא עשה. הוריד להן את הביטחון העצמי המעורער שכן היה להן.

"אני יודעת על בת שלפני שהיא נכנסה לשם, הייתה עם פלאפון כשר ומהרגע שהיא נכנסה היא קנתה פלאפון לא כשר. תשאלו אותה: 'למה? הרי אמורים להתחזק...' היא ענתה: 'ככה אנחנו מתקשרות איתו, דרך ההודעות', והיא לא הסכימה להוסיף".

רחל מספרת על נערה זו, כי מאותו הרגע שנכנסה לפנימייה, "התחילה להתלבש בצורה מוזרה: היא אומנם שמה חולצה מכופתרת ולבשה ווסטים סגורים עד למעלה... אבל עשתה 4 חורים באוזניים... היא אומנם עשתה צמה סינית, אבל התחילה לחמצן את שערה.

"יש שם בנות חוזרות בתשובה יחד עם בנות חרדיות שנשרו יחד עם בנות סמינרים מצוינות", מסכמת רחל. "וזה עוד על קצה המזלג".

ל'בחדרי חרדים' הגיע גם תמליל הקלטה של שיחה שהתקיימה לפני מספר חודשים ובה אמה לתלמידה בסמינר, מספרת על הייאוש אליו הגיעה.

"הוא פשוט מפחיד את הבנות. לכן הן נסחבות אחריו כל כך. הרבנים צריכים לעשות משהו. גם בעלי חולה כבר, אין לנו כוח יותר. רק שלא יקחו לי גם את הבנות הקטנות. הוא אדם שמחפש את רעת הבנות.

"הוא אוהב שהן הולכות אחריו ושומעות בקולו, הוא ממש מתעמר בנו. ממש סליחה שאני מדברת ככה, אבל הוא זבל", סיכמה האם הכאובה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בימים האחרונים, כמה בוגרות נכנסו למעונו של אחד מגדולי ישראל, החתום על המכתב נגד רמתי. הן הציגו בפניו את העדויות הכתובות על שעברו בזמן שהותם בפנימיה.

לשאלת הרב: "מבחינתי, זו כמו עדות בבית הדין. האם אתן כתבתן את הדברים ועומדות מאחוריהם?", השיבו הבנות בבטחה: "כן".













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}