כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"חטפו תלמידה, וכלאו אותה במרתף" • להאזנה

העדויות ב'פרשת רמתי' ממשיכות להיחשף • "הבנות אמרו: 'טיול לילי עם הרב זה כמו גן עדן'" • "הוא החביא נערות בדירות מסתור" • ומי 'הוחבא' כשהגיעו נציגי התקשורת?

אהרון רמתי ובנות מהסמינר. צילום ועיבוד: ישראל היום
אהרון רמתי ובנות מהסמינר. צילום ועיבוד: ישראל היום



מאז פרסום מכתבם של גדולי ישראל כנגד הסמינר בניהולו של אהרון רמתי, מגיעות עוד ועוד עדויות על המתרחש בין כותלי הסמינר. יומני החדשות וכותרות העיתונים עוסקים בהרחבה בפרשייה, ומביאים את העדויות התמוהות של הבנות ושל בני המשפחות.

עוד בנושא:

פרשה חדשה • גדולי ישראל נגד "הכת של הרמתי" • מסמכים

"ראיתי דמעות של אמהות" • ניסים זאב בראיון נוגע ללב על 'פרשת רמתי'

סימוסים? "לא רציתי לדבר עם הבנות" • בלעדי: רמתי מגיב

בראיון ליומן הצהריים של גל"צ, סיפר קרוב משפחה של נערה הלומדת בסמינר, על המתרחש: "היא נמצאת שם שבעה חודשים. היא למדה בסמינר בירושלים והגיעה לשמוע 'שיעור מוסר'. אחרי פעמיים שהיא הייתה שם, היא כבר לא חזרה.

"יש שם 2 סוגי בנות. הקבוצה הראשונה אלה בנות שהוא הביא מהרחוב וההורים מודים לו על כך, וקבוצת הבנות האחרת, הן בנות ממשפחות טובות שההורים מתנגדים לשהות שלהם שם. אתמול, כשהגיעו כלי התקשורת לראות את המקום, הוא החביא את כל הבנות הטובות והוציא את כל הבנות שההורים דווקא בעד שהן ישההו אצלו".

מבנה הסמינר של רמתי. צילום: יוסי פורמנסקיצילום: מבנה הסמינר של רמתי. צילום: יוסי פורמנסקי
מבנה הסמינר של רמתי. צילום: יוסי פורמנסקי


חטפו את הבחורה

קרוב-המשפחה מספר: "יש לרמתי פה חלקלק. אחד הדברים שאובחנו אצלו זה אובססיה לשליטה. הילדה לא הגיעה לבית במהלך החגים האחרונים, לא בראש השנה ואפילו לא ביום כיפור...

"בתקופה האחרונה שהפרשה התחילה לצאת החוצה, אנחנו יכולים לתקשר עם הנערה. היא לא נוסעת לא באוטובוסים ולא במוניות. יש להן 2 נהגות שם בפנימייה שרק איתן הן יכולות לנוע ממקום למקום.

"בלילות הוא שולח להן הודעות טקסט: 'יש שיעור. אני נכנס כעת לפנימייה'. הבנות ישנות שם על מזרונים... הוא לוקן אותם לטיול לילי ברחובות העיר. אחת מהבנות התבטאה ואמרה: 'זה הגן עדן הכי טוב שיכול להיות'".

שוש (שם בדוי), שאחותה שהתה בסמינר במשך חצי שנה, מספרת כי בני המשפחה נאלצו להוציא את הילדה בכח מהסמינר לאחר שבנות מהסמינר פשוט חטפו אותה באלימות.

"שתי בנות שממש סוגדות לרב התקשרו אליה, ביום שהיא התארחה בבית של קרובי משפחה, וביקשו ממנה לרדת למטה. כשהיא ירדה, הן חטפו אותה יחד עם הנהג, והבריחו אותה למרתף בירושלים. רק אחרי כמה שעות, הן נתנו לה לצאת".

שוש מספרת כי הבנות לא מפסיקות להטריד, להתקשר ולנסות להשיג את אחותה כדי לגרום לה לחזור חזרה אל הפנימייה. "היא כעת אחרי טיפול פסיכולוגי. היא מנסה לשקם את חייה".

על התנהלות מנהל הסמינר, אהרון רמתי, אומרת שוש: "אין בן אדם אחר חוץ ממנו שנכנס לשם. הוא משמיע להן שיעורים. בשיעורים הוא אומר: 'כאן זה גן-עדן וכל מה שיש בחוץ זה גיהנום'. הוא מסביר להן שאסור לאכול כי זאת תאווה.

"הוא לוקח כספים מהבנות כדי לסבסד חלק מההוצאות שלו. כנראה שהתורמים גילו שיש לו פרצוף מרמה. כל בחורה שצריכה להיכנס להתקלח, צריכה לשלוח לו SMS. הוא מקיים איתן שיחות נפש בין 1 בלילה ל-5 לפנות בוקר...

"יש לו דירה בגבעת שאול, לשם הוא מבריח את הבנות שהוא רוצה להסתיר. כל השיטה שלו זה כוח טומאה שהוא משריש בהן".





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}