כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הטיסה נדחתה? קבלו פיצוי על חשבון חברת הטיסה

הצעת חוק חדשה, מחייבת את חברות הטיסה להעניק לנוסע פיצוי על דחיית הטיסה • לפי החוק, נוסע שטיסתו התעכבה בשעתיים, יהיה זכאי למזון, שיחות טלפון ומשלוח הודעה באמצעות פקס או דואר אלקטרוני

הטיסה נדחתה? קבלו פיצוי על חשבון חברת הטיסה

לא פעם מוצאים נוסעים את עצמם תקועים בנמל התעופה, אובדי עצות: הטיסה מתאחרת ולחזור הביתה כבר לא כדאי, אז מה עושים?

הבוקר דנה ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, בהכנה לקריאה ראשונה של הצעת חוק פיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה.

את החוק יזם חבר הכנסת אחמד טיבי.

ההצעה קובעת תנאים ונסיבות שבהתקיימם נוסע יהיה זכאי להטבות בשל ביטול, עיכוב או סירוב להעלותו לטיסה, והן כוללות סיוע ללא תשלום, החזר הוצאות, כרטיס טיסה חלופי ופיצוי כספי.

כמו כן, מוצע לחייב את מפעיל הטיסה להביא לידיעת הנוסע את זכויותיו, באופן ברור ובולט.

עוד מוצע לקבוע כי תלונות בנוגע למפעילי טיסה ומארגני תיור שאינם פועלים בהתאם להוראות החוק, יופנו לממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת.

אם בדיון הקודם נקבע כי עיכוב של יותר מ-8 שעות בטיסה יחשב לביטולה, הבוקר הגדילה הוועדה לעשות וקבעה כי נוסע שטיסתו התעכבה בשעתיים ומעלה יהיה זכאי למזון, משקאות, שתי שיחות טלפון ומשלוח הודעה באמצעות פקס או דואר אלקטרוני.

עוד קבעה הוועדה כי נוסע שטיסתו עוכבה למשך יותר מ-5 שעות ועד ל-8 שעות (אז תיחשב הטיסה ככזו שבוטלה) זכאי לקבל גם החזר הוצאות ושירותי סיוע בהם אירוח בבית מלון אם מדובר בשהייה לילית ושירותי הסעה למלון וממנו.

במקרה כזה קבעה, קבעה הוועדה, הנוסע יוכל להחליט אם הוא מקבל את הפיצוי וממשיך להמתין לטיסה או מבטל את העסקה.




עוד קבעה הוועדה כי נוסע בטיסה שבוטלה יהיה זכאי להחזר הוצאות או כרטיס טיסה חלופי לפי בחירתו, לשירותי סיוע כפי שנקבע בסעיפים קודמים בחוק ולפיצוי כספי.

חברת התעופה, מצידה, תהיה רשאית להפחית את הפיצוי הכספי בחצי אם בנוסע קיבל את ההצעה לעלות על טיסה חלופית והגיע ליעדו במקרים הבאים: אם היעד מרוחק עד 2,000 ק"מ והנוסע הגיע אליו באיחור שלא עולה על שעתיים, אם היעד מרוחק עד 3,500 ק"מ והנוסע הגיע אליו באיחור שלא עולה על 3 שעות או אם היעד נמצא במרחק שעולה על 3,500 ק"מ והנוסע הגיע אליו באיחור שלא עולה על 4 שעות.

למרות בקשת נציגי חברת אל על לדחות את זמני ההגעה שמאפשרים להפחית את הפיצוי הכספי בחצי, התנגד יוזם הצעת החוק, ח"כ טיבי, לבקשה, והיא נדחתה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}