כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מקים עולם התורה • שורשיו המרתקים של דוד רותם

על מי אמר הגר"ש קוק כי הינו "מקים עולם היהדות"? • השבוע התקיימה הנצחה לר' שלום שכנא רוטנברג ז"ל, מבכירי העסקנים הדתיים • מתברר שבנו הוא הח"כ המושמץ, דוד רותם

ח"כ דוד רותם
ח"כ דוד רותם



מקובל במחוזותינו, שהעיתונות החרדית תוקפת את 'ישראל ביתנו'. כך נהגו מקדמת דנן, מאז הבחירות הקודמות עת צויירה המפלגה כתאומה של שינוי, ואת היו"ר שלה, אביגדור ליברמן, כתאומו של טומי לפיד.

עוד מקובל, כי אחד האישים השנואים ביותר על הציבור החרדי מקרב המפלגה הוא דוד רותם, האיש והגיור, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט.

לא יועילו עדויות אישים חרדיים רבים וכבודים המכירים אישית את ליברמן ואשר מוכנים להישבע כי הוא רחוק מלשנוא את הדת ואת החרדים. גם העובדה כי משפחתו חרדית, לא עומדת לו לזכות בשעת סגירת העיתונים.

לעיתים, נאלצים אנו, באתר 'בחדרי חרדים', להחריב לכולם את החגיגות.

שימו לב: לא פעם איננו אוהבים את מה שישראל ביתנו עושה, דורשת או נלחמת עליו. אבל מכאן ועד להפוך אותה לאויבת שלנו, הדרך רחוקה עד מאד.

לא פעם סיפר לי רותם על כך ש"חוק הגיור כמעט הגיע אל פתרונו בהסכמה", אבל העיתונות החרדית טרפדה את זה כשהדליפה את הדברים קודם לזמן בו היה עליהם להתפרסם, לדעתו.

גם אם הוא מבין כי זהו תפקידה של עיתונות, לפרסם סקופים, קשה לו להשלים עם תחושת ההחמצה. מבחינתו, היו הסכמות ברורות בינו לבין הגר"ש עמר, ועצם פרסומן מנע את האפשרות להתקדם עם החוק, עד עצם היום הזה ואולי עד ביאת גואל צדק.

ידענו מיהו המקור

למה נזכרתי בכל זה?

ובכן, השבוע התקיים באולם הלימוד המרכזי של ישיבת ההסדר בשלעבים טקס מעניין, במהלכו נקרא האולם ע"ש ר' שלום שכנא רותם רוטנברג ז"ל ואשתו שיינדל יפה.

שכנא, למי שאינו יודע, הוא אביו של דודו רותם. האיש והגיור.

בטקס נכחו הבנים, ר' יחזקאל רוטנברג, פנחס רותם, הבת נעמי ברנד, וגם דודו עצמו. הדוברים השונים העלו על נס את האב, שנשא בתפקידים ציבוריים רבים עד להגיעו לתפקיד סמנכ"ל משרד הפנים. במסגרת תפקידו סייע רבות להקמתו של עולם הישיבות והכוללים בארץ ישראל.

הרב שמחה קוק אשר היה אמור להשתתף באירוע אך נבצר ממנו ברגע האחרון, שלח מכתב התנצלות בו הוא כינה את שכנא רותם רוטנברג "מקים עולם היהדות בארץ ישראל" והדגיש את תרומתו הרבה לעולם התורה.

ר' שלום היה איש אמונם של גדולי רבני ישראל מחד, גם החרדים שבהם, ושל כל ראשי המדינה מאידך.

לא פעם סיפר לי אבי, הרב יעקב גלאי, לשעבר מנהל ת"ת בקרית אתא, על התקופה בה למד בכולל.

מי שעמד בראש הכולל בקרית אתא היה הרב שמואל שולזינגר זצ"ל, ומה שזוכרים האברכים מאותה תקופה הוא בעיקר את מי שתמך כלכלית באחזקתם.

"ר' שכנא רותם היה סמנכ"ל משרד הפנים, ואני זוכר איך הוא תמך באברכי הכולל, בצורה קיצונית ממש", מספר הרב גלאי. "אני אישית קיבלתי את הקצבה שלי בזכותו. אני זוכר שמנהל מחוז חיפה, אילתי, אישר אותו לאחר שקיבל הוראה מר' שכנא.

"לימים ביקר אצלנו אילתי בכולל, ואף נתן הרבה מאד כסף כדי להחזיק את האברכים הלומדים. זה היה אחד מהדברים היותר מפורסמים באותה תקופה. אמרו עליו שהוא מוסר את נפשו, לא חושש מפני הביקורת שנמתחה עליו מחוגים חילוניים, ועשה הכול כדי לתמוך בעולם התורה, הישיבות והכוללים.

"בהיותי בחור בישיבה, לא ידענו מאיפה משיג הראש ישיבה את הכספים. עיתונות חרדית כמעט ולא הייתה אז. אבל כאברכים, בהחלט הכרנו את המפה הפוליטית וידענו מיהו המקור. הוא היה נותן תקציבי ענק לתורה, תמיד היינו, אנחנו האברכים, מדברים על כך שאנחנו מקנאים בעולם הבא שלו".

כמדומני, שכשמגיעה מילה טובה, גם אם מדובר בפוליטיקאי, אסור שלא לתת אותה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}