כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'הדרשה געשאנק' של הבחורים: 150 אלף שעות לימוד

ב-7 ברכות האחרון בויז'ניץ הגישו בחורי הישיבה את מתנתם לגר"י: 150 אלף שעות לימוד • מעצב הארון, שמחה פאלוך: "הבחורים לא הבינו את העוצמה" • ויש גם תמונות

השבע ברכות בויז'ניץ. צילום: משה גולדשטין, העולם החרדי
השבע ברכות בויז'ניץ. צילום: משה גולדשטין, העולם החרדי

מתנה שכזאת: מאות בחורי חסידות ויז'ניץ הגיעו אמש (ג') לשיאו של מבצע מיוחד שהחל לפני חודשים ארוכים.

מאז אירוסי נכד הרה"צ הגר"י הגר, אגרו בחורי ישיבת ויז'ניץ אלפי שעות לימוד רצופות אותם הגישו כמתנה לגר"י הגר, שהגיש אותם כמתנה לאביו האדמו"ר. הלימוד המיוחד נערך בישיבות כחלק מההכנה לחתונת הענק של צאצאי בית ויז'ניץ. הבחורים הגבירו את שעות הלימוד, ובפרט בימי השובבי"ם, מה שהצטרף לאלפי שעות לימוד.

בחורי הישיבה אשר שקדו זמן רב על הכנת 'הדרשה געשאנק' (דורון דרשה), חיפשו רעיון מקורי להגשת עשרות אלפי שעות הרצופות לאחר מספר רעיונות הוחלט על הגשת השעות על קלף מהודר שיונח בתוך ארון קודש קטן מעץ.

הארון אותו יצר האמן ר' שמחה פאלוך, הוגש בעיצומה של שמחת השבע ברכות לסב הנרגש שהוזיל דמעה לרגל המחווה המיוחדת. בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר הרב פאלוך: "הגיעו אלי לפני כשבועיים לנגרייה בחורים מישיבת ויז'ניץ וסיפרו לי על המתנה אותה הם הולכים להגיש. הבחורים עצמם לא היו נרגשים יותר מידי, הם לא הבינו את גודל המתנה אותה הם מגישים. אבל אני הבנתי מייד שלכזו מתנה חייבים כלי נאה.

"לקחתי את מידות הקלף מה שהוקרא אמש בשמחת השבע ברכות, ולאחר עבודה מאומצת של מספר ימים הכנתי ארון קודש מפואר בפורמט קטן. הקלף המיוחד הונח במקום בו הייתה אמורה להיות הפרוכת, ועליו המלל של 150 אלף השעות הרצופות שנלמדו לכבוד השמחה. בארון קודש עצמו יש מקום לספר תורה קטן".

בשמחת השבע ברכות בהיכל בית המדרש הגדול ויז'ניץ בבני ברק בלטו בהשתתפותם הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מצאנז.















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}