כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

סופית: בשארה לא יקבל פנסיה

הכנסת חוקקה את 'חוק בשארה': הח"כ לשעבר, עזמי בשארה, שנמלט מהארץ לאחר שנחשד בהעברת מידע לחיזבאללה, במהלך מלחמת לבנון השנייה, לא יקבל את כספי הפנסיה שלו

נמלט. עזמי בשארה
נמלט. עזמי בשארה

הערב (ב), לאחר דיון סוער, אישרה הכנסת את החוק השולל תשלומים מח"כ (ומח"כ לשעבר) בשל עבירה ביטחונית - החוק המכונה 'חוק בשארה', על-שם הח"כ לשעבר, עזמי בשארה, הראשון בהיסטוריה שהחוק החדש יוחל עליו.

יוזמי החוק הם חברי הכנסת יריב לוין וישראל חסון, והמניע ליוזמתם הייתה העובדה שח"כ לשעבר עזמי בשארה נמלט מהארץ, לאחר שנחשד בהעברת מידע לחיזבאללה, במהלך מלחמת לבנון השנייה, ולמרות זאת עדיין שמורה הייתה לו הזכות לקבל פנסיה, המגיעה לכל ח"כ כחוק.

עד הערב.

בחוק החדש, שנכנס רשמית לספר החוקים של מדינת ישראל, תמכו 36 חברי כנסת, ורק 11 התנגדו.

"חובתנו לשים סוף למצב שיצר ח"כ בשארה, וגם להציב תמרור ואזהרה חמורה, שכנסת ישראל ועם ישראל לא יסכימו שח"כ ימעל באמון המדינה והכנסת, ובזמן זה ימשיך לשלוח את ידיו אל הקופה ולתבוע מה שהוא חושב שמגיע לו מהאנשים ומהמדינה בה בגד", אמר לוין.

גם יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, אחד מיוזמי החוק, בירך על אישורו ואמר: "הוא יפסיק אחת ולתמיד את הניצול הציני שמאפשר לח"כים המואשמים בפגיעה בביטחון המדינה להמשיך לקבל תשלומים מכספי משלמי המסים".

המתנגדים נמנו על הסיעות הערביות ועל סיעת מרצ. ח"כ מוחמד ברכה מחד"ש טען כי מדובר בחקיקה "המכוונת לגופו של אדם ואיש אחד, שבאה לספק יצרים פוליטיים של פוליטיקאים קטנים".

"על-פי הקוד המוסרי שלי, לא לוקחים פנסיה תקציבית מאדם שפשע פשע חמור יותר ורצח את ארבעת ילדיו", אמר ח"כ חיים אורון ממרץ. "בשביל מה לקחת את הפנסיה? כדי שיקימו קרן בינלאומית שתיתן לו עוד יותר כסף".

דו שיח קולני נרשם בין חברת הכנסת חנין זועבי מבל"ד, שטענה שמדובר בחקיקה "בלתי מוסרית". לבין מירי רגב, מהליכוד, שמיהרה להטיח בה: "הכנסת הזאת סובלת ממחבלות שמפליגות על המרמרה", וכינתה אותה "צבועה ששכחה את מי היא אמורה לייצג".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}