כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

לא תאמינו, נחומי היה גם שם • מיוחד

אתר 'אנשים בישראל' הקדיש ליעקב נחומי - זה שאתם מכירים מכותרות האתר ("נחומי היה גם שם") - טור מיוחד • רציתם תשובה למה הוא לא מסתפק בצילום חתונות? • כנסו כנסו

צילום: מוטי רובינשטיין
צילום: מוטי רובינשטיין



אתר 'אנשים בישראל' הקדיש ליעקב נחומי, צלם אתר 'בחדרי חרדים', טור מיוחד.

וכך נכתב: "מי שמכיר את האתר בחרדי חרדים יודע שמדובר ביותר מאתר אינטרנט.

בחרדי חרדים חולל מהפכה בעולם התקשורת החרדי והשפעתו על המגזר כולו עצומה. אחד השינויים הבולטים והחשובים שהכניס האתר הוא דגש על מדיום הצילום.

אם בעבר העיתונות החרדית לא ייחסה חשיבות מרובה לצילום בכלל ולצילומים איכותיים, חדשותיים ואתנוגראפיים בפרט, הרי שהיום הצילום הפך לאחד מתווי ההיכר של הענף. יעקב נחומי הוא אחד הדמויות החשובות במהפכת הצילום החרדית והוא נחשב לאחד מתווי ההכר של חדרי חרדים ומותג תקשורתי בפני עצמו.

נחומי (יליד 1982) מתגורר בבני ברק ועובד כצלם מערכת של בחרדי חרדים. הוא מצלם חדשות וכתבות שטח, אבל תצלומיו הם הרבה יותר מעיתונות.

נחומי, שניחן בסקרנות של נער, במבט מעמיק, במיומנות טכנית גבוהה ובניסיון שטח עצום, הוא לא רק איש תקשורת אלא אמן לכל דבר ועניין. תמונות רבות שפרסם יכולות בקלות להיכלל בתערוכות בטובי גלריות הצילום בעולם. היופי אצלו שהוא מצליח לספר סיפור בתמונות. בשפה המקצועית הדבר מכונה "פוטוז'ורנליסט". למעשה בלי שהוא אולי מודע לכך, נחומי גם תורם לתיעוד היסטורי וסוציולוגי של המגזר החרדי ולהיפתחותו לעצמו ולעיניים חיצוניות".

נחומי מסביר: למה אני לא מצלם חתונות

"בשיחה איתו הוא מספר: 'אנשים שואלים אותי לעתים מדוע אני מצלם כתבות שיש בהן גם סיכון? מדוע לא להסתפק בצילום חתונות ולהרוויח יותר כסף? ואני משיב: רווח והצלה אפשר למצוא גם במקצוע השרברבות. הצילום בחר אותי לא אני אותו'.

ואמנם, מי שמתבונן ביעקב נחומי בזירת הצילום נוכח בברק בעיניו ובתשוקתו המקצועית. הוא לא אוהב את המקצוע, אלא מאוהב בו. לכן הוא גם רגיש מאד למשובים, מנסה ללמוד ולהתעלות ומעלה כל הזמן את רף הציפיות העצמי.

גם כשהוא מתאר את חווייתו כצלם, ניכרת התרגשותו וגאוותוו המקצועית: 'הזכות להקפיא רגעים לנצח – היא זו ההופכת את המקצוע שלנו לכה מרגש ומסעיר. זה מקצוע מיוחד כי הוא מוביל אותך למקומות המעניינים, ולעתים ההזויים ביותר – אותם אתרים ואירועים שלאדם מן השורה אין בדרך כלל נגישות. הצילום מספק לנו הצלמים פנורמה רחבה של המציאות החברתית בארץ, דרמה אינסופית המזרימה אנדרנלין משכר. נדמה לי שכמעט כל צלמי העיתונות מכורים לריגוש הזה. אני מודה להשם על שברך אותי בפרנסה שהיא גם תחביב, גם אם השכר בצידה אינה גבוה.

'בכל יום אני על הסט של סרט אחר. זה יכול להיות מרדף של חיילי צה"ל באישון לילה אחרי מבוקשים בג'נין או חתונה בחסידות ויז'ניץ'. בין לבין אני גם יוזם פרויקטים תיעודיים-אמנותיים מנקודת מבט אישית. כך למשל פרויקט צילומי לילה של בני ברק, שהוצג בתערוכה בבניין העירייה) פרויקט שאני עמל עליו בימים אלה הוא תיעוד הוריי המבוגרים בחיי היומיום.

'אני רוצה לספר סיפורים בצבע, כאלה שיעניינו וירגשו את כולם, לא רק את חובבי הצילום'.

ואכן נחומי מצליח בכך ואני גאים לארח אותו בבמת אנשים ישראל".

קישורים:
קישור לאתר אנשים בישראל
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}