כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

החרדי בכלא הספרדי: היום דיון קריטי ומכריע

האסיר אלי הכט, שנעצר בספרד לאחר שהופל בפח ובכליו התגלו סמים, זכה אתמול לביקור אחד מראשי המאבק להצלתו • "מצבו מזעזע. יצאתי נרעש ומזועזע מהפגישה איתו"

הכט על רקע כלאו
הכט על רקע כלאו

אחרי חודשים ארוכים מאחורי סורג ובריח בכלא הספרדי, ביקר אתמול (א) את האסיר ר' אלי הכט, הרב יהודה דונין, הפועל רבות לשחרורו, לצד הרב זאב קרומבי.

הכט, נעצר, כזכור, סמוך לחנוכה, לאחר שהתגלו בכליו סמים, במהלך בדיקה שגרתית בשדה התעופה בספרד. מאז הוא עצור, וקרן מיוחדת שהוקמה למענו עוסקת בגיוס כספים למימון עורכי דין ולסיוע לבני משפחתו.

בשיחה מיוחדת לאתר שטורעם, מתאר הרב דונין את מצבו הקשה של הכט. "כבר שלושה חודשים לא הכניס דבר נורמלי לפיו. ביקרתי אותו בתוך תאו, הוא מאוד מודה על כל המכתבים והעידודים שהוא מקבל.

"שמחתי לשמוע שכל אנ"ש נרתמו לסייע", אמר הכט להרב דונין, "זה מחזק אותי מאוד. קשה לי בכלא. האווירה בין הגויים מעיקה ביותר".

הרב דונין מצייר תמונה לא אופטימית בעליל, בכל הקשור למצבו של הכט. "הוא נראה לא טוב, הוא מרגיש לא טוב. יצאתי נרעש ומזועזע מהפגישה איתו. אני קורא להתפלל שיצא לחופשי".

בתוך כך, נודע כי היום יתקיים דיון מכריע בעניינו. אם השופטים לא ישלחו אותו מחר למעצר בית, המשמעות היא כי יתקיים משפט בעניינו. במקרה כזה, האפשרות שייצא זכאי - אפסית עד בלתי קיימת.

"מקרים כמו שלו יש כל יום, וצריך ממש נס", אומר הרב דונין. "המשמעות של שחרור למעצר בית קריטית, והיא יכולה ללמד כיצד מקטלגים השופטים את האישומים שהם מייחסים לו".

הציבור נקרא לומר תהילים לזכותו ולשחרורו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}