כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

חתני פרס ישראל: "הרב ליאור - הביתה"

אחרי גל התמיכה ברב דב ליאור, מגיע תורם של המתנגדים: אישי שמאל מובהקים • "יש לחקור את מעורבות הרב ליאור במעשי רצח, ולהדיחו מכל תפקידו הציבוריים"

הרב דב ליאור. צילום: פלאש 90
הרב דב ליאור. צילום: פלאש 90



קבוצת אנשי רוח וחתני פרס ישראל קראו אמש (א) לחקור את הרב דב ליאור בעקבות מעמדו התורני - ולא לתת לו הנחות.

חברי הקבוצה טוענים כי הרב ליאור מקבל עשרות אלפי שקלים כל חודש מהמדינה על תפקידיו הציבוריים. לטענתם, אם מדינת ישראל תמשיך להימנע מחקירת הרב ליאור, היא תערער על יסודות קיומה.

במכתב שפרסמה הקבוצה, תקפו החתומים את משטרת ישראל על הימנעותה מלחקור את הרב ליאור והזכירו את ההיסטוריה של האיש.

בעצומה נכתב, בין היתר: "לא רק נשיא, ראש ממשלה, שר אוצר ורמטכ"ל אינם מעל החוק - גם רבנים אינם מעל למדינה. הרב המסית והמסרב בעקשנות להיחקר חייב להיות מפוטר מיידית מכל תפקידיו הציבוריים.

"מעורבות הרב ליאור בכל מעשי הרצח מהמחתרת היהודית, דרך הטבח בחברון ועד לרצח רבין חייבת להיחקר מיד. אם ישראל תמשיך להימנע מלפטר את הרב ליאור ולחקור ברצינות את מעורבותו ארוכת השנים בעבריינות חמורה, היא תערער את יסודות קיומה.

"למרות שברוך גולדשטיין ראה את דב ליאור כסמכות התורנית למעשיו ולמרות שלאחר הטבח קבע ליאור ש'ברוך גולדשטיין קדוש יותר מכל קדושי השואה' - הרב לא נחקר; וכך למרות העדויות על היות הרב ליאור המקור המרכזי לפסקי רודף ומוסר על יצחק רבין - ליאור לא נעצר, לא נשפט וכלל לא נחקר ברצינות על כל אלו", כתבו.

בין החתומים על העצומה: חתני וכלות פרס ישראל כמו הצלם אלכס ליבק, החוקר יהודה באואר, שולמית אלוני. כן חתומים על העצומה יהושע סובול, יורם קניוק, יהושע קנז, זהבה גלאון ואחרים.

כל המרחם על אכזרים

מקורבי הרב ליאור הגיבו לקריאתם של 'אנשי הרוח': "אנו לא מתפלאים שאותם אנשי שמאל הנאבקים למען חופש הביטוי של מחבלים, יוצאים נגד חופש הביטוי של גדול בתורה ומבקשים למנוע השמעת דעת תורה".

מקורביו הוסיפו: "שוב רואים כי מי שמרחם על אכזרים, סופו שמתאכזר לרחמנים ולצדיקים".

כזכור, לפני כמה ימים הוציאה משטרת ישראל צו מעצר נגד הרב ליאור בשל סירובו להתייצב לחקירה לאחר שנתן הסכמה לספר "תורת המלך", הדן בהלכות הריגת גוי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}