כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עידן חדש • שלום גבי אשכנזי, ברוך הבא בני גנץ • שידור חי

כל צמרת המדינה נפרדה אמש מגבי אשכנזי, הרמטכ"ל ה-19, בטקס בתל-אביב • החל מ-10 בבוקר טקסי החילופים: הרמטכ"ל ה-20, בני גנץ, הועלה לדרגת רב אלוף - ונכנס לתפקידו • אשכנזי: "בני, אני סומך עליך" • גם שר הביטחון חלק שבחים לאשכנזי: "באנו לומר לך תודה גדולה"

עידן חדש • שלום גבי אשכנזי, ברוך הבא בני גנץ • שידור חי





כל צמרת המדינה ומפקדי צה"ל השתתפו אמש (א) בטקס פרידה שהתקיים לכבודו של הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף גבי אשכנזי, באוניברסיטת תל-אביב.

מפת התככים בצמרת הביטחון • סערת הספר

אשכנזי, שנאם בטקס, התייחס לתפקודו ואמר כי לא היה חף מטעויות, אבל "גם הן נעשו מתוך רצון כן ולמלא כהלכה את המשימה שהוצבה על כתפיי - לשמור על כבודו של צה"ל, שמבחינתי היה לאורך כל הדרך בראש סדר העדיפויות".

"תמו כל המילים החגיגיות במילון הפרידות. מי שמכיר אותי יודע שמעולם לא הייתי איש דברים, ושאני האחרון שאערוך לעצמי ערב בנוסח 'חיים שכאלו'",אמר אשכנזי, "מה גם שאחרי כל ביקורי הפרידה שהיו לי בשבועות האחרונים, שבהם שבתי וסיכמתי את העשייה המשותפת, אני חש שדיברתי מספיק. לכן כל שנותר לי בערב הזה, בתוך כל ההתרגשות מהמעמד ואני באמת נרגש, הוא לומר תודה".

הרמטכ"ל, שסיים כהונה של ארבע שנים בראש הפיקוד על צה"ל, פנה למחליפו, בני גנץ, והתלוצץ שלא ציפה לראותו שוב, לאחר שגנץ יצא לחופשת שחרור רק לפני חודשיים. "כשנפרדנו ממך לפני פחות מחודשיים כנראה ששום אדם לא היה מעלה על דעתו שניפגש שוב כל-כך מהר, אבל יש מקרים בחיים שהמציאות חזקה מאתנו". אשכנזי הוסיף: "בני, אני סומך עליך, אני יודע שבטחון המדינה מופקד בידיים הטובות ביותר".

אשכנזי התייחס בנאומו גם לחיילים החטופים והנעדרים: "אני מודה שפיללתי וקיוויתי לראות את גלעד שליט. את הוריו פגשתי בשנים אלו לשיחות כואבות ומרגשות. חלמתי לפגוש כאן את תמי ארד, משפחת חבר וכל משפחות הנעדרים, כשבידינו מידע חדש בנוגע לבניהם. לעולם לא נאבד בחזית הזו את תקוותנו".

ברק נפרד מאשכנזיצילום: ברק נפרד מאשכנזי
ברק נפרד מאשכנזי


"יום של פרידה"

לפני נאומו של הרמטכ"ל היוצא, נפרדו ממנו נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק.

אהוד ברק, שיחסיו עם אשכנזי מתוחים ביותר, אמר בנאומו: "גבי, תודה רבה לך על שירות של ארבעה עשורים, שבהם תרמת לכל אורך הדרך לעוצמתו של צה"ל".

ברק דיבר על ההישגים של אשכנזי ואמר: "תחת שרביטו של גבי פעל צה"ל בעופרת יצוקה ובמבצעים רבים אחרים. היו לנו כישלונות, אבל ההישגים מאפילים עליהם. על כך מגיעה לך גבי תודה גדולה". בהתייחס למתיחות ביניהם אמר: "זהו יום של פרידה, ולא של חשבון נפש".

עם תום דבריו ניגש שר הביטחון לרמטכ"ל - והשניים לחצו ידיים.


בני גנץ בכותל עם הרב שמואל רבינוביץצילום: בני גנץ בכותל עם הרב שמואל רבינוביץ
בני גנץ בכותל עם הרב שמואל רבינוביץ


הועלה לדרגת רב אלוף

היום (ב) בשעה 10 בבוקר נפתחו טקסי החילופים בצה"ל. בלשכת ראש הממשלה בירושלים הועלה בני גנץ לדרגת רב אלוף וקיבל על עצמו באופן רשמי את תפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל.

בטקס הרשמי שנערך מוקדם יותר בלשכת ראש הממשלה בירושלים השתתפו הרמטכ"ל היוצא, גבי אשכנזי, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק.

גנץ, יהודי מאמין, פקד גם את הכותל המערבי, והתקבל בצהריים במשמר כבוד שנערך לכבודו בקריה בתל-אביב.

בשעה 15:30 יתכנס פורום מטכ"ל לדיון ראשון עם הרמטכ"ל החדש.

שידור חי, באדיבות ערוץ 1:




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}