כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מפת התככים בצמרת הביטחון • סערת הספר

בבוקר בו אושר מינוי רמטכ"ל חדש, יצא-לאור ספר חדש, שעיקרו הרמטכ"ל היוצא והתככים בסביבתו • האם צה"ל יגיש תביעת דיבה נגד עיתונאים ישראלים?

שוקל צעדיו. גבי אשכנזי
שוקל צעדיו. גבי אשכנזי



בתזמון מפתיע, בבוקר בו אושר מינויו של האלוף בני גנץ לרמטכ"ל, פורסם ספרם של העיתונאים דן מרגלית ורונן ברגמן אודות הרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי.

הספר, ששמו "הבור - הסודות האפלים מאחורי משבר המנהיגות החמור בתולדות צה"ל", מתאר את קורות צמרת מערכת הביטחון מאז החל הקרב המר בין גבי אשכנזי לשר הביטחון אהוד ברק - ועד לסיום כהונתו ומינוי הרמטכ"ל ה-20.

הספר מבוסס על 120 ראיונות, מאות מסמכים מקוריים ואלפי קטעי עיתונות, ומנסה לשפוך אור על מה שמצוי מאחורי הקלעים של הפרשיות המביכות.

קודם פרסום הספר, ניסו גורמים שונים במערכת הביטחון למנוע את פרסומו, או לפחות לצנזר קטעים מתוכו, אך ללא הצלחה.

'הבור' מגולל, בין היתר, את פרשת היחסים המיוחדים ששררו בין הרמטכ"ל גבי אשכנזי לבין סגן אלוף במיל' בועז הפרז. לטענת כותבי הספר, הפך אשכנזי את הרפז לחפרפרת בלשכת שר הביטחון ברק.

לטענת הכותבים, פנה אשכנזי לעוזרו, ארז וינר, וביקש ממנו לשמור על הקשרים עם הרפז, כדי שהאחרון יוכל להעביר מידע על המתרחש בלשכת שר הביטחון.

"הגולנצ'יק" וה"שושואיסט הקומבינטור"

"'הבור' הוא ספר שהיה חייב להיכתב על סיפור שאסור היה שיקרה", אמר דן מרגלית.

הוא הוסיף כי "'הבור' לא נפער ביום שבו פורסם 'מסמך גלנט' המזויף. קירותיו החלו קורסים בדממה שנים קודם לכן, כשמערך המבצעים המיוחדים, המקום הכי סודי והכי יוקרתי בצה"ל, הפך לביצת שחיתות. זה היה בית הגידול של בועז הרפז, קצין שהזעיק בשליחות מיוחדת ג'יפ האמר מפואר של סיירת מטכ"ל כדי שלא יצטרך ללכת ברגל בקורס מ"פאים, וניהל אימפריית עסקים חובקת עולם בעודו במדים.

"בספר אפשר יהיה לגלות איך נוצר הקשר בין הגולנצ'יק אשכנזי לשושואיסט הקומבינטור הרפז, ומדוע חיפה עליו גם כשהסתבך בעבירות ביטחון שדה חמורות ביותר, בניסיונו להדיח את ראש אמ"ן".

בצה"ל, כאמור, כועסים מאד על פרסום הספר.

"מדובר בפרסום מגמתי עם חשש לדיבה שמכוון לפגוע ברמטכ"ל ערב פרישתו מצה"ל ולהוציא את דיבתו רעה. זהו 'ספר מטעם' שנכתב בחופזה ע"י שני אנשים שעמדתם ידועה מזה זמן והם נוקטים צד באופן אובססיבי במאבק להכפשת שמו של רא"ל אשכנזי ומונעים מרוח גבית של גורמים אינטרסנטיים.

"מקריאה ראשונית של המתפרסם עולים אינספור אי דיוקים, בנושאים שונים, המאשימים את אשכנזי במגוון אישומים שאין להן כל ביסוס והקשר בינם לבין המציאות קיים רק בדמיונם של הכותבים ומתדרכיהם. אנו מביעים שאט נפש ותמיהה מפרסום שערורייתי זה ומעיתויו המרושע והתמוה.

"בימים הקרובים, לאחר שיסיים את מחויבותו הביטחונית, ישקול רא"ל אשכנזי איך לפעול בעקבות פרסום זה", דברי דובר צה"ל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}