כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מלחמת כנופיות בבני ברק: סודנים מול יהודים

שני צעירים מסודן צעדו ברחוב דנגור בבני ברק בליל שבת, שם נתקלו בחבורת צעירים שהחלו להכותם. אחד הסודנים נדקר מספר פעמים בגבו ונפצע באורח בינוני. חברו ספג מכות

הסודנים מרגישים בבית; צילום ארכיון, מנחם הלוי
הסודנים מרגישים בבית; צילום ארכיון, מנחם הלוי

שני צעירים מסודן צעדו ברחוב דנגור בבני ברק בליל שבת, שם נתקלו בחבורת צעירים שהחלו להכותם. אחד הסודנים נדקר מספר פעמים בגבו ונפצע באורח בינוני. חברו ספג מכות יבשות שנגרמו ממוט ונפצע קל. השניים פונו לבית החולים תל השומר.

הקריאה במשטרה ובמד"א התקבלה בליל שבת בסביבות השעה 17:30. הקריאה סיפרה, כאמור, על קטטה עם נפגעים ברחוב דונגר פינת רחוב סומך בשכונת פרדס כץ בבני ברק. ישראל גרוניך מתנדב 'הצלה גוש דן' שהגיח למקום מספר בראיון ל'בחדרי חרדים' כי מצא כ-100 סודנים בשטח, עושים את דרכם למקום.

הפצוע נדקר 2 דקירות בגבו, ולאחר טיפול רפואי ראשוני פונה במצב בינוני לבית החולים תל השומר. אדם נוסף נפגע אף הוא, לאחר שהוכה עם אלות, פונה לבית החולים עם מכות יבשות.

"ברחוב סומך יש מספר דירות שמושכרים לסודנים" ממשיך גרוניך לספר "השכנים סיפרו כי הם סובלים מהם כבר תקופה ארוכה. מדובר בדירות בהם משוכנים עשרות סודנים במיטות קומתיים, אשר מפריעים לאורח החיים בשכונה. מוזיקה בשעות מאוחרות, מעשנים סמים, שותים עד לשיכרה, וההורים עם ילדיהם מפחדים להסתובב ברחוב".

"איזור זה מוכר לי מקריאות על שיכורים", אומר ישראל, "רק לפני כשלושה חודשים מתה באחת הדירות האלה אשה כבת 40 ממחלת המלריה, הנפוצה בקרב פליטים מאריתראה וסודן. במשך שבוע שלם התקיימו טקסים לזכרה. בכיות, דפקו את הראש בקיר, מרטו עשות מהראש ועוד".

מפרטי החקירה שמתנהלת במרחב דן בפיקודו של סנ"צ רפי רגב עלה כי שני הסודנים כבני 20 נתקלו בחבורה של מספר צעירים יהודים. הם פתחו בשיחה עם המסתננים, עד שלפתע שלף אחד מהם סכין ודקר בו את הפצוע שנפגע בינוני. כעבור זמן קצר הוא התמוטט על המדרכה. התוקפים נמלטו מהמקום.

לפני כשלושה חודשים הוקם 'מלשינון', 050-7825873. קו טלפוני שבו מתבקשים תושבי השכונה להלשין על משכירי דירות ולציין לאיזה זרם הם משתייכים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}