כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

המשבר הבא? • ועדת שרים תחליט על שעון הקיץ

אלי ישי הודיע על הקמת ועדת בדיקה מקצועית שתחליט האם להאריך את שעון הקיץ, אבל בוועדת השרים לחקיקה ידונו כבר מחר בהצעת חוק לפיה שעון הקיץ יסתיים ב-1 בנובמבר

ליקוי חמה. צילום אילוסטרציה
ליקוי חמה. צילום אילוסטרציה

שעון הקיץ מעורר בשנים האחרונות מחלוקות רבות בין סיעות הכנסת. לפני מספר ימים הודיע שר הפנים, אלי ישי, כי בכוונתו להקים ועדת בדיקה מקצועית, שתדון שוב בנושא.

אלא שמחר (א') מתכוונת ועדת השרים לענייני חקיקה לדון בהצעת 'חוק שעון הקיץ', וזאת לאחר דחייה של מספר חודשים.

יוזם ההצעה הוא ח"כ ניצן הורוביץ, המגובה בחתימתם של 20 ח"כים נוספים. לפי ההצעה, יסתיים שעון הקיץ ב-1 בנובמבר, כנהוג בעולם, שבועות אחדים לאחר יום הכיפורים.

אם תתקבל הצעתו, יחל צום יום הכיפורים בערך בשעה 18:00 בערב ויסתיים...בערך ב-19:00. הדבר יקשה על הצמים, שהם כידוע לא רק חרדים. אם תעבור מחר ההצעה, היא תובא להצבעה במליאה, בקריאה טרומית, כבר ביום רביעי הקרוב.

"הודעתו של שר הפנים אלי ישי על כוונתו להקים ועדת בדיקה לשעון הקיץ, אסור שתעכב את הצעת החוק", הסביר הורוביץ את פשר הלהיטות שלו למהר ולהעביר את החוק. "בכל מקרה ניתן לשנות את שעון הקיץ רק באמצעות חקיקה, ועל כן מסקנות הוועדה יהיו חלק מתהליך החקיקה. העברת הצעת החוק בקריאה טרומית השבוע תהיה מבחן לכוונות הממשלה בעניין".

בש"ס בהחלט לא מתכוונים להרים את הכפפה אותה זרק הורוביץ, ונציגיה יצביעו מחר נגד ההצעה.

יחד עם זה, נחוש השר ישי לבחון בכנות את הנושא. אם יתמוך בהארכה, יהיה זה מתוך התחשבות בצרכים של כל הציבור, צרכים בהם תתחשב הוועדה ותקח בחשבון.

הורוביץ: "מטרת החוק להשיג התאמה מרבית בין שעות הפעילות שלנו לשעות האור, וכך לחסוך בחשמל, לצמצם את תאונות הדרכים, ולזכות בעוד שעת אור אחר הצהריים. המעבר לשעון חורף בשיאו של הקיץ, עורר מחאה ציבורית עזה. כ-300 אלף איש חתמו על עצומה להארכת שעון הקיץ – והיא שוגרה אל שרי הממשלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}