כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

טירקל הכשיר את גנץ • מחר יאושר מינויו בממשלה

וועדת טירקל נתנה את ההכשר למינויו של האלוף בני גנץ לרמטכ"ל הבא של מדינת ישראל • הממשלה צפוייה לאשר את מינויו בישיבתה השבועית מחר • הוא צפוי להיכנס לתפקידו מייד

טירקל הכשיר את גנץ • מחר יאושר מינויו בממשלה
דובר צה"ל



לאחר שועדת טירקל אישרה את מינויו של האלוף בני גנץ לרמטכ"ל ה-20 של מדינת ישראל, צפויה גם הממשלה לאשר זאת בישיבתה מחר (יום א'), וכבר ביום שני ייכנס גנץ לתפקידו במקום רב אלוף גבי אשכנזי.

הוועדה התייחסה בדיוניה לשלוש הפרשות בהן היה מעורב גנץ וקבעה כי אין בהן כדי למנוע את מינויו.

הפרשה הראשונה נוגעת להפקרת החייל מדחת יוסף בקבר יוסף, בשנת 2000. לדברי הוועדה עמד המקרה במבחן התחקיר הצבאי, ולאחר שצה"ל לא הטיל על גנץ אחריות אישית, אין במקרה כדי לפגוע במועמדותו.

המקרה השני נוגע להטבות כספיות אותן קיבל, לכאורה, כאשר עבר דירה. לדברי הוועדה, לאחר שהנושא נבדק בעבר בידי הפרקליט הצבאי הראשי, שזיכה את גנץ מכל אשמה, אין בסיפור כדי למנוע את מינוי לתפקיד.

המקרה השלישי קשור להרחבת דירתו של גנץ ובניית מרפסת בלתי חוקית. בנושא הזה קבעה הוועדה כי לאחר שפורסמה חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה שקבע כי הבנייה הבלתי חוקית פורקה לאחר חודשים ספורים וקודם לכך שנפתחו הליכים משפטיים נגדו, אין כל בעיה בנושא.

"גנץ הוא מועמד ראוי מאוד לתפקיד, ואין בהשגות שנזכרו כדי להטיל בו דופי וכדי לפסול את מינויו מבחינת טוהר המידות, או מכל סיבה אחרת", קבעה הוועדה.

הוועדה לא כועסת

בהמשך התייחסו חברי הוועדה לביטול מינויו של האלוף יואב גלנט. בניגוד לפרסומים הראשונים לפיהם כעסו, כביכול, חלק מחברי הוועדה, על כך שלמרות חוות דעתם נפסל מינוי של גלנט בידי היועץ המשפטי לממשלה,

אך הפעם הם השמיעו בקולם ובבירור דעה אחרת, ולדברי חברי הוועדה, מינויו של גלנט אושר על ידם באוגוסט 2010, לפני שנודעו פרטים חדשים, שלא אז היו ידועים להם.

"האלוף גנץ הוא מפקד מצוין ויהיה רמטכ"ל מצוין. בתקופה רגישה זו דרושה מנהיגות שתייצב את הפיקוד הבכיר בצה"ל. אני סמוך ובטוח שהאלוף גנץ הוא האדם הנכון להוביל את צה"ל בתקופה רבת האתגרים והתהפוכות", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיד לאחר פרסום דברי הוועדה.

כאמור, ביום ראשון יקבל המינוי תוקף חוקי, לאחר שחברי הממשלה יאשרו אותו.


אשכנזי לפוליטיקה?

אתמול, כחלק מסדרת אירועי הפרידה, נפרד הרמטכ"ל היוצא, גבי אשכנזי, גם מתא הכתבים הצבאיים. "בימים האחרונים, אני עוסק גם בביטחון וגם בסיוע, לרמטכ"ל הבא, אלוף בני גנץ. אני גם מאחל לו בהצלחה. צר לי על חלק האירועים שעברנו בתקופה האחרונה. היה מוטב אם היו נחסכים", אמר.

בשיחות סגורות עם מקורביו שב אשכנזי ורמז כי "המדינה יקרה לי ואני מתכוון להמשיך ולשרת אותה". רבים רואים בכך רמז שקוף לכוונתו לצעוד לכיוון הפוליטי עם תום תקופת הצינון.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}