כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מעמוס ציידה ועד שוקי אורן: מי הצייד?

עד היום קראתם על עמוס צייאה, האיש והגזירות • חשיפה: בימים הקרובים תקראו על שם אחר - שוקי אורן ממשרד האוצר • ביום ראשון הפגישה המכרעת

בפנים לומדים. מסדרון בכולל. צילום: יעקב נחומי
בפנים לומדים. מסדרון בכולל. צילום: יעקב נחומי

לאחר שפסלו במהלך ביקורי פתע לא מעט ישיבות, מנסים ראשי איגוד הישיבות לעשות הכול כדי להפסיק את התנכלות פקחי משרד החינוך לתקציבי הישיבות.

אלא שלפי המסתמן, חל שינוי מהותי בגישתם.

בעוד שבימים האחרונים סיפרו כי מי שהביא את הגזירות האחרונות היה עמוס צייאדה, מנהל האגף למוסדות תורניים במשרד החינוך, משנה החץ כיוון והוא מופנה אל... משרד האוצר.

ביום ראשון הקרוב מתוכננת פגישה של ראשי ועד הישיבות עם החשב הכללי באוצר, שוקי אורן, האיש שבעצם היה זה ששלח את ההוראות המפורטות לצייאדה, ומי שאחראי למסע הציד נגד בני הישיבות.

במשרד החינוך נושמים לרווחה ושמחים על שהצליחו לשכנע, סוף-סוף, את הציבור החרדי שלא על כל גזירה ניתן להאשים דווקא אותם. השבוע, לאחר שהבטיחו לפתוח דף חדש עם החלפת סגן השר במשרד, הפנימו כנראה מי שהיו אמורים להפנים כי עד כה נלחמו בכתובת הלא נכונה, וכיוונו מחדש את מטרת כלי הנשק.

"אין לנו שום עניין להפוך את צאיידה לאמנון דה-הרטוך החדש", אמר לי גורם בכיר שבקי בנבכי הנושא.

עתה, לאחר שבועות של טורי עיתונות נגד צייאדה, נתחיל מן הסתם ליהנות מטורים אחרים. נגד שר האוצר, יובל שטייניץ, לא ימהרו לכתוב. בכל זאת, האיש לקח ללב את גל המחאה במשק עד שנזקק לאשפוז.

אז האם יהיה זה שוקי אורן, הכוכב הבא?

סער וצאיידה, אתם יכולים ללגום כוס מים ולצאת מהחדר האטום. אזעקת הרגעה. איציק כהן, האיש שלנו באוצר, נחש צפע, לטיפולך המסור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}