כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

כתב הגנה • "אני יהודי זקן, גורם רבני בכיר הפליל אותי" • ראיון בלעדי

הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד רבה של חיפה - הרב שאר ישוב הכהן ב'תיק הרבנים' • "רצו שאתערב במחלוקת בחיפה, משסרבתי - תוקפים אותי" • "פרשתי מתפקידי לפני 3 שנים, השאירו לי מעט סמכויות" • "מה שהם קוראים שוחד, אני קורא תמיכה בתלמיד-חכם" • ראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים'

הרב שאר ישוב הכהן. יש לי אלפי תלמידים
הרב שאר ישוב הכהן. יש לי אלפי תלמידים



לא בכל יום מכריזה הפרקליטות כי החליטה להעמיד לדין את אחד מבכירי הרבנים בישראל. היום (ה') זה קרה.

רבה הראשי של חיפה, הרב שאר יישוב הכהן, יועמד לדין - בכפוף לשימוע - בגין מתן שוחד ורישום כוזב במסמכי תאגיד. פרקליטות מחוז ירושלים שלחה הבוקר לרב זימון לשימוע, בעקבות פרשת 'תיק הרבנים', שבמרכזה תארים שהושגו במרמה לאנשי כוחות הביטחון והמשטרה.

במסגרת הפרשה, הושגו במרמה תארי רבנות לאנשי כוחות הביטחון, באמצעות לימוד במכללות מספר שעות מועט בשבוע, למשך שנה עד שנתיים. בעקבות שורה של מצגי שווא ושיתוף פעולה של מנהל מחלקת הבחינות ברבנות הראשית, קיבלו מהרבנות מסמך לפיו למדו חמש שנים בישיבה גבוהה.

המסמך הכוזב הועבר לגופי הביטחון השונים - משטרה, צבא ושב"ס - אשר בהסתמך על האישור הכוזב העניקו הטבות שכר לתלמידים. הנזק למדינה נאמד במאות מיליוני שקלים.

הדיל: פרישה מהרבנות תמורת סגירת התיק

לאחר התפוצצות פרשת הרבנים, לפני כשלוש שנים, נחקר הרב שאר יישוב הכהן בחשד לעבירה של מתן שוחד ורישום כוזב במסמכי תאגיד. לאחר שהתיק עבר לפרקליטות, זומן הרב שאר-ישוב לשימוע, ובכפוף לו היה אמור להיות מוגש כתב אישום.

החשדות נגדו עסקו בפרשת משנה לתיק המרכזי, שנוגעת להתנהלות במכללת אריאל, בראשה עמד הרב. למרות שנמצאה תשתית ראייתית להעמיד את הרב לדין, החליטה הפרקליטות לפני כשנה וחצי לסגור את התיק.

בפרקליטות פרסמו היום כי הרב הצהיר כי יפסיק לכהן בתפקידים ציבוריים, ובשל כך החליטו שלא להגיש נגדו כתב אישום. אלא שלאחר שנתיים, התברר להם כי הרב ממשיך לכהן כרב העיר חיפה, ובשל כך החליטו לחדש את ההליכים נגדו.

"אני כבר יהודי זקן, מה יש לי עם כאלה דברים?"

בשיחה בלעדית שקיימנו עם הרב מחדרו במלון 'רימונים' באילת, שם מתקיים כנס אריאל, הוא הודף את הטענות, ומגיב לראשונה על החלטת הפרקליטות: "כל האשמה הזו היא חסרת שחר. 'פרשיית השוחד' המדוברת היא בסך הכל מלגה שנתתי לאברך כולל שלמד ב'כולל' אריאל. אותו אברך הוא בנו של רב ידוע במשטרה, שהביא את השוטרים ללמוד לימודי יהדות אצלנו במוסד. אני לא יודע איך כל זה קשור לשוחד?"

• שוטרים למדו אצלך וקיבלו תארים?

"למדו אצלנו כמה שוטרים וקיבלו תארים. אני לא יכול לתאר לך איך נהנתי לראות את אותם שוטרים, חלקם אינם שומרי תורה ומצוות, כשהם יושבים ולומדים. למרות שזה היה לשם תואר, מתוך שלא לשמה בא לשמה".

• בפרקליטות טוענים שהסיכום איתך היה שתפרוש מפעילות ציבורית. האמנם?

"אני פרשתי לגמלאות. אינני עובד ציבור. עזבתי את תפקידי כרב העיר חיפה לפני שנתיים. הרבנות נתנה לי כמחווה של כבוד, להמשיך ולחתום על תעודות הכשרות ועל תעודות הנישואין. הסיכום איתם היה שאמשיך לחתום במשך חמש שנים, עד שאגיע לגיל 85. מאז עברו כבר 3 שנים".

• אז מי הלך לעורר את הדובים?

"זה לא סוד שיש מריבה בין הרב הספרדי של העיר לבין המועצה הדתית. הרב רצה שאתפוס צד במריבה, ואני העדפתי לנקוט בדרכי שלום. ניסיתי לפשר בין הצדדים אך הדבר לא עלה בידי. כנראה אנשים שקשורים לרב החליטו לפגוע בי על רקע החלטתי".

• ומה אתה עונה על הטענות לפיהן לקחת שוחד?

"מה שהם קוראים שוחד, אני קורא תמיכה בתלמיד-חכם. אני יהודי זקן ורחוק מהסיפורים הללו כרחוק מזרח ממערב. אני מתפלא על הקלות בה כלי התקשורת התפתו לעסוק בנושא הזה ולהשחיר את פני. כל מי שמכיר אותי יודע שאין שחר לטענות. יש מאות תלמידים שקיבלו ממני סיוע, משהו יכול להאשים אותי בשוחד? אני עוזר לאלפי אנשים. איך אפשר להאשים אותי בדברים כאלה?".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}