כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"שיוויון לנשים? הדרך של פרעה" • סערה תקשורתית

הגר"א יוסף בתוכניתו: "פרעה ניסה להשוות בין הגברים לנשים. נתן לגברים עבודות נשים ולנשים עבודות גברים. הקב"ה יצר אותנו שונים הוא יצר אותנו באופן נפרד"

הרב אברהם יוסף. צילום: פלאש 90
הרב אברהם יוסף. צילום: פלאש 90

בתוכניתו ברדיו 'קול חי', בה הוא משיב לשאלות המאזינים, התייחס רבה של חולון, הגאון רבי אברהם יוסף, לשאלה האם אשה יכולה ללמד ילדים גדולים קריאה בתורה.

"לאישה מותר ללמד ילדים רק כשהיא נמצאת במקום גדול שאין חשש שיהיה ייחוד עם ההורים של התינוקות שהיא מלמדת ובשום אופן לא יותר מכיתה ג'...", אמר הרב, "מעבר לכיתה ג' ד' והלאה אישה עומדת בפני ילדים שמבינים וזו פריצות".

בהמשך השידור השיב הרב לשאלה האם לאישה מותר ללמד ילד לבר מצווה. "כל הכבוד לאישה שיודעת טעמים אבל זה איסור גמור שאישה תלמד ילד באופן אישי", דברי הרב, "לצערי הרב בזמן האחרון אנחנו שומעים כל מיני שיגעונות - אני קורא לזה בכוונה 'שיגעונות' - של נשים שמנסות להיות כמו גברים בשם השוויון.

זה עיוות זו האידיאולוגיה של פרעה. פרעה ניסה להשוות בין הגברים לנשים. נתן לגברים עבודות נשים ולנשים עבודות גברים. הקב"ה יצר אותנו שונים הוא יצר אותנו באופן נפרד. הוא לא שיכפל את הגבר והאישה. לאישה יש את הכלים שלה והיכולות שלה. שלא תתעסק בדברים לא נכונים. ללמד ילד לבר מצווה זה איסור חמור ביותר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}